utstyrsliste for bunker jegere

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Laget en liten artikkelt om hva man tar med seg på bunker turer. Her er det en liten liste, men lurer på om det er noe jeg har utelatt? Noen som har forslag til andre ting? Legg merke at jeg prøver å dele opp listen etter "klasser" (men man får vel neppe noe medalje for disse...ennå) :D

http://www.kystfort.com/bunkerjeger.html

Erik H
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

kan vel si jeg kjente meg "litt" igjen der.

når det gjelder de stedene jeg har noe dokumentasjon på, har jeg en "reise kopi" i plastlommer.

hodelykt+ vanlig lykt, kladdepapir, målebånd, kamera, drikke, mat, tau, førstehjelpsutsyr, pc.

ellers i bilen ligger det spade, et langt tau, ekstra batterier, lader til kamera og pc. teppe og lignende.

Og bruker sko med godt grep, ordentlig bukse og cap.

werner
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

:D
takk for at det er flere bunkerjegere der ute med høy rang, jeg trudde jeg var den eneste som hadde med halve kontoret i ryggsekken.

Skal legge til de tingene du hadde med på lista di. Ei lita førstehjelppakke er jo veldig bra!

ErikH
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Fin liste! Alltid greit med sjekkliste :)

Men gummistøvler kan nok føres opp på den lista, evt. poser fra Rimi som jeg har sett noen bruke, iallefall når man besøker bunkerser i vårløsningen!

Noen ganger hvis man har god tid på større anlegg, kan man også gjøre noen "rekogniseringsturer" før selve hovedturen.

Man bare går over terrenget og blir kjent med det og evt. bare har med seg en kameramobil eller et mindre kamera for spesielle objekter som kan identifiseres i det lune hjem etterpå.

Image

mvh
Tormod
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”