Rambo-gevær

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Det her er litt off-topic men i lys av at vi har diskutert diverse journalistiske vinklingar og ordbruk her tidlegare må eg berre ta med denne.

Journalisten søker tydeligvis å lage litt "woow" hos lesaren ved å bruke ordet "Rambo-gevær" om ein MG42. Syns det blir for tåpelig rett og slett.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/11/546456.html

Får berre håpe av NVS får mulighet til å gå igjennom det som er komt inn under amnestiet.
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Bildeteksten i saka er no endra.
User avatar
Tarjei
Posts: 927
Joined: 30 Jul 2006 1:53
Location: Bergen

Med tanke på hva som foregår i debatten under artikkelen tror jeg ikke man trenger bekymre seg så mye om at journalisten får Rambo-assosiasjoner av en MG42. Skal ikke si så mye om hvilke assosiasjoner uttalelsene der gir meg...
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Det har strømt på med innlegg sidan i dag tidleg, når eg først såg saka var det berre eit par.

Nei det er så dumt at det skulle vore forbudt! Det er tydelig at det er mange kverulantar der som berre er ute etter å provosere. I tillegg eindel folk med uttalelsar som kan være til stor skade for skyttar- og samlarmiljøet.

Får håpe lesarane klarer å skille mellom saklighet og usaklighet.
User avatar
Asbjørn²
Posts: 384
Joined: 20 Aug 2007 16:44
Location: Stavanger

De kan vel ikke mene at de skal destruere våpen fra der Wehrmacht? Plombèr våpnene med historisk verdi og gi de til et museum.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Mener å huske at FMU gikk igjennom forrige innleveringer, og at det som var av interesse ble satt til side.
Så nettop en videosnutt fra politikammeret i Stavanger hvor det også ser ut til å ha kommet inn en del våpen fra annen verdenskrig, bla MG-34, Sturmgewehr 44 og av alle ting en Russisk PPSh:

http://aftenbladet.no/webtv/?id=698867
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Lurer på hvem det er osm har hatt den mg´stående hjemme og samle støv PDT_Armataz_01_07
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”