Bøker på Qxl

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo

Ligger flere gode bøker på Qxl for tiden... Siden jeg har disse selv vil jge benytte anledningen til en liten anbefaling for de som er på utkikk etter å fylle opp litt i bokhylla :-)

Brukte selv flere år på å oppdrive bøkene til den gamle serien om angrepet og okkupasjonen i Stavanger regionen. Bøkene er gitt ut på 50 & 60 tallet og er vanskelige å få tak i:
De lange årene 1940 - 1945

Aprildagene 1940


En annen interessant bok for Rogalendinger (Eller de med flyinteresse):-)
Kampen om Sola

Denne boka er også en sjelden gjest på Qxl:
(Et must for alle Kystartilleri interesserte)
Klar til Strid

Til slutt, Adolfkanonene som ble solgt her en stund:
Adolfkanonene

Erik
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Erik E wrote: Til slutt, Adolfkanonene som ble solgt her en stund:
Den er fremdeles for salg på kysfort.com, men jeg kan neppe slå prisen på 20 kroner PDT_Armataz_01_15 den er verd mer, men det kommer vel et bud eller to?

E
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

den er verd mer, men det kommer vel et bud eller to?
Ja utgangsprisen var jo latterlig lav, men sånn er det ofte ;-)
Når gode bøker selges billig er det ikke meg i mot å kjøpe en ekstra eller to! Når man ser hva som skjer med prisene på denne typen litteratur etter som årene går, så gir det jo bedre avkastning å kjøpe bøker enn å spare i fond :-)
(Ta f.eks. "Tyske kystfort i Norge som går for 1000-1500 Kr)

Erik
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Hmm... Håper ikke budrunden tar helt av nå PDT_Armataz_01_13 (kan bli dyrt hvis alle forummedlemmene hiver seg rundt PDT_Armataz_01_18 ). Har heldigvis ikke behov for de nevnte titlene, men det er en del andre interessante bøker ute også nå :)
"Klar til strid" er for øvrig fremdeles tilgjengelig fra enkelte kilder for kr. 250,-
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hmm... Håper ikke budrunden tar helt av nå (kan bli dyrt hvis alle forummedlemmene hiver seg rundt
Nei for all del.... Man må jo begrense seg, for det skal jo være kjekt å lese boka i etterkant (uten bismak).
Håper ikke dette innlegget fyrer opp i prisene da, så skal jeg heller tenke meg om to ganger neste gang jeg anbefaler noe ;-)

Erik
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

boken havner garantert hos noen på forumet.. men hvem PDT_Armataz_01_07 og til hvilken pris?

E
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Natter wrote:"Klar til strid" er for øvrig fremdeles tilgjengelig fra enkelte kilder for kr. 250,-
Og de kildene er ? ;-)

mvh
KOS
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Sikkert "Geheim" PDT_Armataz_01_14

E
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

KOS wrote:
Natter wrote:"Klar til strid" er for øvrig fremdeles tilgjengelig fra enkelte kilder for kr. 250,-
Erik H wrote:Sikkert "Geheim" PDT_Armataz_01_14
Neida, på ingen måte. Jeg vet dog at det er et begrenset antall tilgjengelig, så jeg har sendt info til Erik H for at han skal ha mulighet til å skaffe noen til "butikken" (jeg lar ham evt. legge ut linken her). :)
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Natter wrote:(jeg lar ham evt. legge ut linken her). :)
Jeg trur alle som ønsker denne hardt nok vet å finne den, men det er da hyggelig at Natter ser muligheten for at den kan selges via kystfort.com. jeg har ringt og skrevet, men ikke fått noe svar ennå. Hvis jeg får tak i noen kopier så skal jeg videreselge de her på forumet. Ser at boken nå går for 500 på qxl, men den blir langt billigere hvis jeg får kloa i den. Det er også litt synd at vi er så sultefora på kystfort literatur at vi byr over hverandre.

Erik H
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Et lite tips ift. utilgjengelige bøker: Forsvarets biblioteker har mye interessant materiale (inkl. upubliserte manuskripter mm.) relatert kystfort.

Link til portal m/søkemuligheter:
http://www.bibgate.mil.no/startsiden.htm

Muligens ikke like lett tilgjengelig for "allmennheten", men jeg mener at man i prinsippet skal kunne søke om lån via sitt lokale bibliotek.
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Natter wrote:Muligens ikke like lett tilgjengelig for "allmennheten", men jeg mener at man i prinsippet skal kunne søke om lån via sitt lokale bibliotek.
Lånte Myrvang sin MG34-MG42 derfra, via lokalbibl., og fikk kun aksess til boken i lesesal - ikke hjemlån...

KOS
Even H
Posts: 433
Joined: 27 Feb 2006 21:31

.
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”