Skilderhus

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

og nå over til noe helt annet...
Noen som vet hvor man kan finne et skilderhus? litt spesielt, men må bare sjekke om noen her har sett noe slikt. Helst i trøndelag, men vil også vite hvis det er noen lengre unna.
før noen trur jeg trenger vakt foran huset så er dette noe en kompis av meg funderer på til julegave til sin far.
de som ikke vet hvordan et skilderhus ser ut.. go to: http://no.wikipedia.org/wiki/Skilderhus

E
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Hva med å bygge et selv ?
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

jo, men da blir det et bygg uten historisk sus. sjekk denne nettsiden, det er vel her den skal settes opp tenker jeg: www.gamlebirkeli.com (så driver jeg litt reklame for en flott plass hvis man leter etter skikkelig overnatting i Bjugn).

E
Thomas L
Posts: 893
Joined: 26 Sep 2006 18:11
Location: Bodø
Contact:

Det har stått ett i mange år ved den gamle skytebanen (som ikke lenger er der) til Bodin leir i bodø.
Hadde kanskje gått ann å hørt der hvis det kniper om PDT_Armataz_01_05

Thomas
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Det står jo et fint et på et fort nær meg, i stål med skyteluker og den norske løve på toppen, du vet nok hvem jeg mener. Har bilder av det

Mvh
Yngvar
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Hva med å kontakte skifte eiendom ?
De har vel mulignes noen, eller vet om noen som skal kastes.
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

kontakt HV på værnes, da jeg var inne sto jeg i et som nå er fjernet. kan selvfølgelig være ødelagt men verdt et forsøk :)
MVH

Roar Handberg
_________________
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Når man har passert Orkanger et stykke på vei til Agdenes står det et oppe i en oppkjørsel. Vet ikke hvem som eier det, men det er nok i privat eie. Husker desverre ikke hva det heter der.

C. Hoff
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Hei dere, takk for all info, Jeg skal sende det videre til han som skal ha det. E
Jokeren
Posts: 287
Joined: 19 Oct 2008 18:16
Location: Ålesund

Skal visstnok stå et på kystbatteriet på Tøsse (batteriet ble nedlagt og flyttet til et annet sted i 1943) i Møre og Romsdal. Opprinnelig sto det oppe med veien, men ble etter anlegget ble nedlagt, flyttet ned til sjøen hvor det visstnok skal stå i dag. Sist jeg så det var på slutten av 90 tallet og da var det i veldig dårlig stand, aner ikke om det står den dag i dag.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

takk, men har hørt at det blir en annen gave da det var litt vanskelig å få tak i, men det var verdt forsøket.

Erik H
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Mener jeg så et slikt skilderhus på utsiden av fengselet på sem når jeg kjørte forbi der i natt. står på utsiden av gjerdet mot E18.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”