Gravferd 1941 Austevoll

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Arquebus
Posts: 1033
Joined: 23 Jun 2007 21:41

Jetsam wrote:Jeg som startet tråden,så det går greit. :) spørs hva admin sier, men er jo lite info om hjelmer her inne, så er jo greit og få en liten oppsummering på det og her. Men sporer enda litt av her, Du har ikke noen bilder fra sunnhordlandsområdet fra 40 - 45 ?
Er på fei PC akkurat nå, men det det spesielle steder du leter etter? Har lagt ut ett bilde fra Osterneset under MKB Selbjørnsfjord. Ellers savner jeg også okkupasjonsbilder fra dette området. Vet også om at det finnes angrep fra allierte fly i Bømlafjorden og fra MTB på Leirvik, men husker ikke i farten hvor jeg har disse fra.
Jetsam
Posts: 123
Joined: 27 Apr 2008 22:00
Location: Stord

Er spesielt interesert i bilder fra Osterneset ja. Siden det er det batteriet som eg har vært mest på og ligger nærmest meg, utenom ZUG sagvaag og HKB bjelland. Men det er Osterneset som er mest bevart, og kunne tenke meg bilder derifra,for og se og sammenligne pr i dag
men,også gjerne bilder fra Bjelland fort og tropp sagvaag. men det er skjelden materiale,det vet jeg. Men vet at en på fitjar, sitter med mangen bilder, men har ikke talet med han enda.
Mvh Jetsam
User avatar
Arquebus
Posts: 1033
Joined: 23 Jun 2007 21:41

Jetsam wrote:Er spesielt interesert i bilder fra Osterneset ja. Siden det er det batteriet som eg har vært mest på og ligger nærmest meg, utenom ZUG sagvaag og HKB bjelland. Men det er Osterneset som er mest bevart, og kunne tenke meg bilder derifra,for og se og sammenligne pr i dag
men,også gjerne bilder fra Bjelland fort og tropp sagvaag. men det er skjelden materiale,det vet jeg. Men vet at en på fitjar, sitter med mangen bilder, men har ikke talet med han enda.
Arbeider med en bok om kystbatteriene i dette området, så jeg er akkurat som du på jakt etter bilder fra de tre kystbatteriene som var på Stord. Fra tropp Sagvåg finner jeg ikke engang bilde av kanonene som var oppsatt der. Ta gjerne kontakt med meg om du får noe fra han på Fitjar.
Jetsam
Posts: 123
Joined: 27 Apr 2008 22:00
Location: Stord

Det skal jeg gjøre. Har en bok,med bilde fra en brakke i ZUG sagvaag. men vanskelig og kopiere det her. Men jeg skal ta kontakt med han, i løpet av neste uke.
Mvh Jetsam
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”