Valkyrie 2008

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Flora krigshistorielag
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hm...
"I «Valkyrie», som har norgespremiere 30. januar, spiller Tom Cruise den antinazistiske nazisoldaten Claus von Stauffenberg"

Den var ny :-)
http://www.kjendis.no/2009/01/02/kjendi ... g/4227135/
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

typisk feiloppfattelse om at alle tyske soldater var nazister. kunne jo ikke bare kalt han for en soldat.. måtte jo såklart være en nazisoldat.. som var antinazi.. hehehehehehehe, nice.
MVH

Roar Handberg
_________________
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

rhandber wrote:typisk feiloppfattelse om at alle tyske soldater var nazister. kunne jo ikke bare kalt han for en soldat.. måtte jo såklart være en nazisoldat.. som var antinazi.. hehehehehehehe, nice.
Tror du gir skribenten litt for mye credit, tviler på at han gjør seg opp noen mening om alle var nazister eller ikke, men faktisk tror at en tysk soldat under andre verdenskrig het Nazi-soldat.....
Flora krigshistorielag
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Veldig typisk tabloid-journalistar og vaktsjefar. Jobbar i avis sjølv så eg har ei viss innsikt. Enkelte har heller ingen interesse for det dei skriv om (eller er satt til å skrive om) så då blir det så som så med research og ordvalg. Hadde vedkommande her hatt eit aldri så lite snev av interesse og innsikt i temaet hadde aldri denne frasen vore brukt.
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

http://www.abctv.no/node/3912

"Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg ikke skal like Hitler i filmen"....

"Jeg blir ikke kjent med noen i filmen"

"Tom Cruise smiler ikke i filmen"


Det værste er at hun faktisk får betalt for VRØVLET PDT_Armataz_01_14
Flora krigshistorielag
User avatar
Asbjørn²
Posts: 384
Joined: 20 Aug 2007 16:44
Location: Stavanger

Gleder meg til å se denne filmen, men jeg hadde foretrukket at de snakker tysk. Ikke så lett å få til kanskje mtp. at nesten ingen av skuespillerene kan tysk, men de kunne i det minste snakket som de gjør i Allo allo, ikke perfekt engelsk. PDT_Armataz_01_14
User avatar
Tarjei
Posts: 927
Joined: 30 Jul 2006 1:53
Location: Bergen

de kunne i det minste snakket som de gjør i Allo allo
  • General Von Von Klinkerhoffen: "It has come to the ears of the Fuhrer that two of the latest Mark Six landmines are missing from this district. He has of course flown into one of his familiar rages. "

    Lt. Gruber: "Has he eaten the carpet?"

    General Von Klinkerhoffen: "No. But he's done a lot of no-good to a reproduction of the Bayeux Tapestry. "

    Colonel Von Strohm: "Do you think he has a screw loose? "

    General Von Klinkerhoffen: "In my opinion, a whole Meccano set has fallen apart in there."
Björn
Posts: 158
Joined: 10 Nov 2007 13:57
Location: Stockholm

Valkyria har premiere her i Sverige i morgen lördag.
Jeg synes det er ett gammalt tema. Det föles slik: Har hvi ikke sett det för?
Kan ikke film producenterne finne på en annen historie?
Det umulige klarer jeg av, mirakler tar litt lenger tid.
Hoper dere skjönner "Svorsk"
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Kanskje det Bjørn. Men en 2008 versjon med god lyd og effekter er ikke å forakte! Har ikke sett filmen enda, men tror den faller i smak hos meg :)

Her er foresten et bilde av filmanmelderen, håper hun holder seg unna krigsfilmer i fremtiden....
Attachments
stine_bottolvs_medium.jpg
stine_bottolvs_medium.jpg (11.09 KiB) Viewed 89 times
Flora krigshistorielag
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”