om å dokumentere et kystfort med video

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
dolmen
Posts: 1383
Joined: 25 Jan 2008 8:03

Jeg er musiker og kan stå for musikken neste gang hvis du vil Erik H. :D
Dolmen.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

ja, trenger noe regelbaumusikk og noen løpegravnoter etterhver. :)
Har et band i trondheim som vil lage noe, men de vil absolutt synge.. og det passer ikke så bra til stemningen jeg prøver å skape. trenger noe mer dokumentar type musikk, men det må bli etterhvert som man blir mer proff og trenger noe orginalt. stay tuned
E
User avatar
Pingvinen
Posts: 116
Joined: 01 Aug 2008 14:28
Location: Vestfold

Erik H wrote: Det er vel Zoom H4 som er på ønskelista, men den koster også Hele 4 lakser! Det som er det fine med H4 er at den har inngang til litt mer proffe mikronfoner og jeg har en slik bærbar boks til microfon m/sender som jeg har lyst til å bruke når jeg skal snakke på video.
Image
Marios Musikk har den til 2690,- Det er veldig billig for H4.

ZOOM H4 opptaker
Opptak av digital lyd for alle, hvor som helst.

Zoom H4 passer i håndflaten din, og er idéell for opptak av live framførelse, intervjuer, podcasts, møter, undervisning og seminarer.
Zoom H4 lar deg ta opp lyd i 24 bit/96kHz, så vel som MP3-format med bitrate opp til 320kbps.

H4 har to innebygde studiokvalitets kondensatormikrofoner som er konfigurert i et X/Y-mønster for ekte stereo-opptak.
Den har også en kombinasjon av 2 stk. XLR-1/4" jack-innganger med phantom power for bruk mot uansett type eksterne mikrofoner.
H4 er også lastet med interne studioeffekter, som compression, limiting og mikrofonmodellering. Du finner også en 1/8" hodetelefon jack for bruk til monitoring.

Zoom H4 tar opp til Secure Digital (SD) media, og et 512MB SD-kort er inkludert i pakken. Med et 2GB SD minnekort kan H4 levere 380 minutter med opptak i 16 bit modus (CD-kvalitet), og 34 timer i MP3 stereomodus. Det vil selvsagt være ønskelig å videreføre opptak til PC eller Mac. Dette gjør du via den innebygde USB-porten.

Hva er vel en håndholdt opptaker uten muligheten til å være langt borte fra nærmeste stikkontakt?
H4 gir deg 4 timer kontinuerlig opptak fra 2 AA batterier. En opplyst 128x64 pixel LCD-skjerm sørger for visuell tilbakemelding. Strømadapter, USB-kabel, cover og tripod adapter følger også med.



Ellers ble videoen super på youtube, og musikken ble mye mer behagelig, og akurat den type musikk dekket over mye av støy fra det dårlige været.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Marios Musikk har den til 2690,- Det er veldig billig for H4
hvis marios musikk sponser så skal jeg legge reklamebannere overalt på forumet :D men fra spøk til alvor....
nei, det var faktisk ingen spøk. jeg selger glatt reklame på forumet for den prisen!

E
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Da har jeg laget en ny "kystfort video" denne gangen om lerberen hvor vi har en S446 ildledningsbunker. fra den så kan man se 13-14 kystfort, men ikke alle blir nevnt i denne videosnutten.

Ingen musikk, og når jeg sitter og hører på meg selv så savner jeg litt bakgrunnstøy.. men jeg kan ikke sitte å finpirke denne videosekvensen for alltid. Jeg startet bare med tanken med å legge ut en video fra toppen av lerberen, men som alt det jeg driver med så legger jeg alltid på noe ekstra.. og ekstra.

Til mer seriøse prosjekter så skal jeg bruke manus til tekst.. og en helt annen og mer sexy stemme en min egen. Men som hjemmesnekra video så sier jeg meg fornøyd.

Dette ble den siste videoen i denne omgangen.. nå skal jeg fokusere på det jeg egentlig skulle gjøre, nemlig kystfort kartet! Jeg fikk bare så lyst til å jobbe litt med video!

Lerberen
http://www.youtube.com/watch?v=-64t6lxajk4

tips til youtube og store HD filer. Først og fremst så trykk på HD knappen. når den begynner å spille av så trykk på pause knappen. Den råde linja som kommer fra er den linja som antyder hvor mye av videoen som blir lasta ned. Er det busy på linja så venter jeg litt til jeg kan se alt uten at det skal hakke for mye.


Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Veldig bra, Erik.

Skulle gjerne ha sett mer bilder eller film fra innsiden av bunkeren. :)

Kai
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Benjaminsen wrote: Skulle gjerne ha sett mer bilder eller film fra innsiden av bunkeren. :)
Kai
Har en tape liggende, men den ble ikke med i denne omgangen. Jeg har ikke sett den på lenge, men mener at mangel på lys ikke gjøre den noe severdig. Neste gang jeg skal ut å filme så skal jeg ha en seriøs hodelykt når jeg går på mørke plasser.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
borge.mohus
Posts: 185
Joined: 01 Jul 2011 17:36
Location: Stjørdal
Contact:

Erik H wrote:Bittelitt om å dokumentere med video

Jeg har alltid ment at det beste instrumentet for å dokumentere et kystfort (bunker etc. ) er med et video kamera.. for min egen del er jeg glad for å ha video fra Hoøya og Hovde på Ørland før de ble sanert tilbake til steinalderen.

Erik H
Sikkert litt vanskelig å finne igjen i arkivet, men det hadde vært skikkelig kult om video fra Hoøya og Hovde fortsatt finnes ?
Jeg som innflytter ser jo bare restene av anleggene.

Børge
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

synd det som skjedde på hohøya, men det meste ble vel gravd over. en vakker dag så vil noen grave det fram igjen skal du se. jeg trur ikke dette området blir frigjort til hytte eller hus, men der er det markedet som bestemmer og kommunen som nesten alltid takker ja.
Nå så har jeg ikke kapasitet til å finne de fram, men hyggelig at noen spør etter de selv om jeg ikke vet hvor bra opptak det blir gjort.
E
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Det er bra at anlegg nå også dokkumenteres med video, det gir et bedre helhetsbilde av anlegget.
Har selv drevet å filmet diverse bunkere de siste årene, og innvendig synes jeg goPro kameraet gir et godt bilde sammen med et eksternt lys så blir videoene godt opplyste.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

med gopro så må man være stødig på labben og bevege den langsomt. men nå er den jo et par år gammel.. sikkert en tre års modell. de nye gopro er sikkert mye mye bedre, men de er veldig dyre da. skulle tru det er gopro alternativer der ute som er billigere, men like god.
E
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

man får sånn bærbar gimbal til gopro har jeg sett på youtube.. dønn stille bilde.

edit: noe sånnt https://www.amazon.com/Feiyu-Ultra-3-Ax ... B9YCDY7WNR
MVH

Roar Handberg
_________________
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”