Mågerø fort

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Ja, jeg så det nå :rodme:
MVH Morten C.
hansi
Posts: 40
Joined: 09 Mar 2011 16:01

Dere må ikke skremme folk sånn :cool:
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Det må være slitsomt å jobbe i forsvaret på mågerø når nedleggings spøkelset har hengt over dem i siden 2007.
Men det er jo artig for oss at det blir åpnet så vi kan få kikket.
hansi
Posts: 40
Joined: 09 Mar 2011 16:01

Vel har ikke stats tjeneste menn ganske gode pensjons avtaler da. En kar jeg kjenner var tekniker på orion før han fikk seg sivil jobb og nå når han er pensjonist er han nesten litt flau over hvor god pensjon han får.
Sikkert det samme med folka fra Mågerø.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Du må huske på at en del av de du snakker med her på forumet har pensjon fra Forsvaret, og at de har jobbet for den.
Mvh
Yngvar
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Det jeg tenkte mere over er at du ikke velt hvor lenge du har jobben din, regeringen vill jo hele tiden kutte ned i forsvaret av landet og din jobb kan bli neste som fjernes for att norge as skal gå ende flere millioner i overskudd.

Hvorvidt de har god pensjon eller ikke er nok ikke så veldig relativt når du hele tiden er redd for å miste jobben.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Det var ikke ditt innlegg jeg kommenterte EspenK. Mågerø er Tjømes nest største arbeidsplass, og de som jobber der vil nok heller beholde jobbene sine enn å få pensjon. Det er jeg helt enige med deg i.
Håper vi får en anledning til å komme inn, så kunne vi jo ta en tur på Tjønneberget og Verdens Ende også.
Mvh
Yngvar
hansi
Posts: 40
Joined: 09 Mar 2011 16:01

klart man heller vil jobbe enn å få pensjon men når en arbeidsplass forsvinner og det gjør de hele tiden ta feks REC her i Grenland så har man opptjent mye bedre pensjons poeng de åra man jobbet i forsvaret enn vi sivilister kan drømme om.
Føler her at vi er på den klassiske saken hvor forsvaret har blitt en hjørne stens bedrift som ingen så kunne forsvinne stemmer det?.
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Noe mer informasjon om tid og sted her eller?
--
Tommy
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Jeg har ikke funnet ut noe enda, Tommy. Håper at de / dem som evnt,. har hørt noe kan gi beskjed :)
MVH Morten C.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Hva med å ringe de og spørre om en gruppe som er interesert i ww2 kan komme inn en søndag. Det moderne som er der intereserer ikke meg, og det er jo det som er gradert.
Mvh
Yngvar
frodeb
Posts: 170
Joined: 23 Oct 2008 20:01
Location: modum

Er det ingen som har hørt noe om når det er eller hva som er åpent
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Hei Frode :) Jeg skal prøve å ta en ringerunde i morra, og gir tilbakemeding når jeg har et svar ...
MVH Morten C.
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Jeg har tatt en ringerunde i dag, og er fortsatt like klok :blee:

Begynner å miste litt troa jeg nå, dessverre :(
MVH Morten C.
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Mågerø har lånt MMU's Marder med påmontert G7e torpedo til arrangementet. Om noen av dere som tar turen har mulighet for å sjekke serienummeret på torpedoen (ikke sikkert det lar seg gjøre gitt at den er malt) hadde jeg satt pris på det. Ser gjerne noen nærbilder også - spesielt akterkonens høyre side (status mht. evt. Fat el. Lut-apparat) og hodet som jeg mener å erindre er et øvingshode som er forsøkt ombygd tilbake til "krigshode".

Skulle tatt turen selv, men returnerer til Bergen i morgen...

Ref.: http://www.kystfort.com/forum/viewtopic ... 7&start=30