Bunker på Steinan i Trondheim

Trondheim var hovedstøttepunkt for marinen med en rekke viktige hovedkvarterer for nord-atlanteren. 200 lette og tyngre flak stillinger skulle bl.a forsvare havnen og flyplassen.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Jo, hadde vært gøy med en trondheim "raid". Tviler på at vi får opp døra, men det ville være hyggelig å møtes der da. gløgg på termos og greier :)

E
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Erik H wrote:Jo, hadde vært gøy med en trondheim "raid". Tviler på at vi får opp døra, men det ville være hyggelig å møtes der da. gløgg på termos og greier :)
Trondheimsområdet er faktisk et relativt ubeskrevet blad for min del når det gjelder bunkerjakt, så det kunne jo vært moro det. Jeg er en tur nedover til Oslo og skal jobbe mandag til onsdag kommende uke, men drar tilbake opp til trøndelag mot slutten av neste uke for juleferie.
--
Tommy
Sean Banan
Posts: 9
Joined: 27 Jul 2011 12:37
Location: Oslo

MagT
Posts: 4
Joined: 04 Apr 2013 15:34

Hvor på steinan er denne bunkersen? Bor her, men har aldri lagt merke til den..

Hadde vært utrolig artig å sett den!
Tok_tot
Posts: 6
Joined: 27 Sep 2012 23:14

Hei bunkeren ligger i sidnav terassehuse som ligger oppi steinanveien. Ligger på venstre side av fjellet. Terrase huse ligger inntil
Attachments
image.jpg
image.jpg (745.29 KiB) Viewed 440 times
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Sist jeg var der.. 6 månder siden, var døren stengt av jord/stein ras. jobbet med å få bort.. bare for å finne ut at døren har rusta fast. slengte på verktøy på boks før jeg dro :)

E
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
MagT
Posts: 4
Joined: 04 Apr 2013 15:34

Da har jeg funnet den, og døra er åpen! Fullt mulig å komme seg inn.

Turte ikke å gå inn alene, så må overtale noen venner til å bli med inn :) Satser på å ta en tur snart.
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Hehe :) Blir ikke så klaustrofobisk nå en først har kommet seg inn.
C. Hoff
stein ryther
Posts: 4
Joined: 13 Apr 2013 23:50

Den er åpen? Det skal jeg sjekke. Trolig i kveld, da det ikke er mer å gjøre for dagen.
Tar med kamera.
stein ryther
Posts: 4
Joined: 13 Apr 2013 23:50

Det var åpent ja.
Image
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

typisk.. nok en plass jeg ikke klarer å smyge meg inn i ;)

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
MagT
Posts: 4
Joined: 04 Apr 2013 15:34

Noen som har vært der i det siste? Er den fortsatt åpen?

Hadde vært morsomt å visst mer om bunkersen. Har lett litt, men ikke funnet noe informasjon. Ligger kanskje lagret noe på Dora?
Todd
Posts: 16
Joined: 07 Aug 2012 19:45

Var der oppe i går og kan bekrefte at døra fortsatt er åpen. var inne å kikka med en liten lommelykt, sinnsykt mørkt og jævlig skumelt, men ganske spennende! Man må smyge seg inn in døra da denne er litt trang, men anbefaler å ta en tur mens den er åpen!
Tok_tot
Posts: 6
Joined: 27 Sep 2012 23:14

Jepp denn er åpen var dær påsøndags kvelden. Arti å sekos denn så ut. Klartetogså ned bak blokka får å ta en titt. Gårant å kåmmesæ inn denne veien å. :-)
MagT
Posts: 4
Joined: 04 Apr 2013 15:34

Noen som har vært i bunkersen i høst?
Post Reply

Return to “Trondheim”