Bunker på Eineåsen (Rykkinn) i Bærum - noen som vet?

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Falcon
Posts: 9
Joined: 21 Feb 2011 17:41

Rett i nærheten av der jeg bor finnes det en liten bunker som ingen vil være bekjent av. Er det noen som har en idé om hva det er for noe og hvem det er som kan ha fått bygget den? Lokalavisen hadde en artikkel om den for en tid siden:

http://www.budstikka.no/nyheter/frykter ... -1.5660512

Kristian
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Var i alle fall ikke noe typiske panserdører, så jeg ville tippet på at dette er noe sivilt.
--
Tommy
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Litt rart at den er beskytta med stein hvis den er sivil, men ser i alle fall ikke tysk ut. Vil gjerne høre fasiten :)

E
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
enjarl
Posts: 1
Joined: 27 Jun 2014 16:43

Man kan i artikkelen i Budstikka se vannverkgods i bunnen av sjakten. 2 stk. sluseventiler og rør inn og ut. Skal jeg tippe har det noe med vannforsyning og kanskje brannslukking for Sjømennenes Helseheim, som ligger litt lenger ned i lia.
ervold
Posts: 320
Joined: 08 Mar 2009 23:14
Location: Hønefoss

[quote="enjarl"]Man kan i artikkelen i Budstikka se vannverkgods i bunnen av sjakten. 2 stk. sluseventiler og rør inn og ut. Skal jeg tippe har det noe med vannforsyning og kanskje brannslukking for Sjømennenes Helseheim, som ligger litt lenger ned i lia.[/quote

Muligens et høydebasseng for helseheimen med den hensikt å øke trykket. Heimen ligger jo ganske høyt oppe i lia og det er eller var lite bebyggelse ovenfor. Det ser jo ikke ut til at det har noen misjon lenger nå. Tips: Kommunen har sikkert en pensjonistforening, og blandt de eldre er det sikkert noen som vet. Har selv god erfaring med den løsningen. De som jobber med slikt idag vet ikke noe hvis det ikke er svar å finne i PCen. De er historieløse.

ervold
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”