HKB 6./980 Torgauten (593) (Torgauten fort)

Området som kystfylkene Telemark, Vestfold og Østfold. Oslofjorden var viktig for tyskerne som en viktig konvoirute til kontinentet (bl.a Frederikshavn, Danmark) derfor ble det opprettet mange kystfort langs Oslofjorden for å beskytte ruten.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Joda, for all del, synes bare det blir litt dumt om man skal begynne med type slikt som dette: «Han var bare innom for å sjekke plakat med åpningstidene, men det han fant vil få deg til å hyle av fryd. Klikk her for å finne ut hva det var.» Da synes jeg det hadde vært bedre om det hadde blitt beskrevet her på forumet.
--
Tommy
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Helt enig Tommy, ukollegialt. Skal alle legge bildene sine på sine egne steder er forumet snart full av døde linker.
Mvh
Yngvar
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3491
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

jeg personlig har slutta å lese artikler som skal lure deg inn i å lese mer. jeg ser de på lang avstand og liker ikke trenden, men forstår at nettaviser skal tjene penger på antall klikk. Ja, jeg leser gratis, men føler at de fornærmer det lille av Intelligens jeg har.

MEN det er en stor forskjell på nettsider som må tjene penger og en hobbyblogger som gjerne vil vise sitt innhold til et større publikum av likesinnete.

Vi vinkler selv hvordan man legger ut ting og vi selv bestemmer om vi skal klikke på linken å lese videre. vi må nesten hver for oss bestemme om det er "klikkbart". Det er litt kjedelig for meg å lese hva som blir skrevet, men jeg skal ikke slenge ut derektiver på hva som er ok eller ikke.

føler meg litt tannløs når jeg skriver dette, men jeg liker dere alle jeg :sjef: mister jeg linkene til kak blir jeg litt lei meg

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
kak
Posts: 366
Joined: 26 Jul 2013 13:50
Location: Sarpsborg
Contact:

Jeg besøkte også Torgauten fort i kuldeperioden i januar og fikk sett fortet i vinterprakt for aller første gang! :)

http://blog.kak.net/2016/02/10/forste-v ... uten-fort/
User avatar
Kvarven
Posts: 959
Joined: 25 Apr 2011 18:33
Location: Bergen

Flotte bilder! :m16:
User avatar
kak
Posts: 366
Joined: 26 Jul 2013 13:50
Location: Sarpsborg
Contact:

Da er de klare for en ny runde med omvisninger på Torgauten fort! Første mulighet er førstkommende søndag kl 11.00! :)
Attachments
torgauten_fort_omvisninger_2016.jpg
torgauten_fort_omvisninger_2016.jpg (123.2 KiB) Viewed 365 times
User avatar
kak
Posts: 366
Joined: 26 Jul 2013 13:50
Location: Sarpsborg
Contact:

Det ser ikke ut til at det blir noen omvisninger med det første på Torgauten fort i år. Omvisningene er lagt på is på grunn av sykdom.
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Skisse over Torgauten etter krigen.
Attachments
torgauten_skisse.jpg
torgauten_skisse.jpg (244.74 KiB) Viewed 252 times
Mvh
Tormod
User avatar
Kvarven
Posts: 959
Joined: 25 Apr 2011 18:33
Location: Bergen

:bra:
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Hadde fridag på fredag, og med knallvær i vente og siden det fremdeles lå rundt 0,5 meter med snø på plenen så tenkte jeg at kanskje heller burde sette kursen mot mer sydlige strøk. Så, jeg tok med sønnen, og kjørte en tur til Fredrikstad :-)

Fikk tatt noen bilder av bla. Torgauten fort med dronen
Attachments
Torgauten_fort1_sm.jpg
Torgauten_fort1_sm.jpg (748.8 KiB) Viewed 197 times
Torgauten_fort2_sm.jpg
Torgauten_fort2_sm.jpg (683.19 KiB) Viewed 197 times
Torgauten_fort3.jpg
Torgauten_fort3.jpg (508.51 KiB) Viewed 197 times
--
Tommy
User avatar
kak
Posts: 366
Joined: 26 Jul 2013 13:50
Location: Sarpsborg
Contact:

Gøy å se Torgauten fort fra oven, Tommy! :)
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

kak wrote:Gøy å se Torgauten fort fra oven, Tommy! :)
Takk. Hadde tenkt å fly litt rundt og fotografere og filme en del, men med en utålmodig 5-åring på slep som heller ville krype gjennom mørke tunneler enn å se på far fly drone, så ble det med disse :-)
Var også en tur til Kjøkøy, men der var det så mye vind at dronen nesten ble dratt av gårde.
--
Tommy
lilje
Posts: 699
Joined: 02 Jan 2008 17:44
Location: Oslo

:bravo
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Blir bestandig forundret over dette fortet med flere "rare" løsning som hustak på kommandobunkeren etc. Fine bilder Tommy.
Mvh
Yngvar
BjørnB
Posts: 50
Joined: 12 Feb 2014 18:20

Noen som vet noe om når det er omvisning der i år. Finner bare gamle datoer.
Hva med nå i pinsa???