Hjelp meg å forbedre Norge for Hearts of Iron spillene

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
solfall
Posts: 9
Joined: 27 Sep 2015 19:36
Location: Svolvær

Hei, dette virket som den beste plassen for å legge ut dette temaet.

Jeg jobber med å forbedre Norge, spesielt Darkest Hour og Black Ice mod for Hearts of Iron 3. En ting som går igjen i spilla, spesielt umoddet, er at Norge er underutviklet. Det vanskeligste med Norge er å finne ut hvor vi lå med doktriner og teknologi på 30 tallet. Den siste utgaven av Black Ice la ut mange nye typer bygninger slik som tank- og flyfabrikker, skipsverft, "manufacturing plants", forskningslabber, politisenter, togterminal, sykehus, urban senter, tungindustri, stålraffineri, kullgruver, sjelden mineralutvinningsentre, oljebrønner og oljeraffinerier. Her er det rom for de fleste å komme med info. Bare vær obs på at det gjelder bygninger av betydning.

Tradisjonelle bygninger er industri, marinebaser, kystfort, landfort, radarstasjoner, flybaser, raketttesting, anti-luft kanoner, infrastruktur og atomreaktorer.

Darkest Hour er noe mer relevant til dette forumet siden man kan velge senere årstall. Har selv lagt ut enkel forbedring av kystfort og radarstasjoner for 1945. Her er lenkene til forbedringene jeg har lagt ut på Paradox sitt forum:

https://forum.paradoxplaza.com/forum/in ... ay.880982/ Darkest Hour
https://forum.paradoxplaza.com/forum/in ... ed.882612/ Black Ice

Takk til alle som hjelper til!

Edit: Dette er hva Norges områder starter med i 1933, Darkest Hour. Spiller bruker små nummer for å representere områdets bygninger.
Oslo - 2 industri, 4 luftbase, 2 antiluft og 3 sjøfort
Kristiansand - 1 industri
Stavanger - 1 industri
Hønefoss - 1 industri
Bergen - 1 industri
Ålesund - 1 industri, 5 luftbase, 10 sjøbase, 2 antiluft og 3 kystfort
Trondheim - 1 industri, 2 kystfort
Bodø - 1 industri
Narvik - 1 industri, 1 luftbase, 3 sjøbase og 1 antiluft

Legger ved et kart over Norge.
Attachments
Norge DH.jpg
Norge DH.jpg (527.9 KiB) Viewed 293 times
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Dette var da interesant! jeg er, eller i det minste, var en stor fan av "hearts of Iron". Nå har jeg ikke så mye mer tid til å spille slike spill, men det må da gå ann å sette seg litt inn for å se om hvor det er rom for forbedringer.. nesten som jeg må fyre opp spillet igjen selv om jeg ikke har den siste. har tenkt å få tak i den.. mulig det blir til helgen. vi får se

E
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
solfall
Posts: 9
Joined: 27 Sep 2015 19:36
Location: Svolvær

Erik H wrote:Dette var da interesant! jeg er, eller i det minste, var en stor fan av "hearts of Iron". Nå har jeg ikke så mye mer tid til å spille slike spill, men det må da gå ann å sette seg litt inn for å se om hvor det er rom for forbedringer.. nesten som jeg må fyre opp spillet igjen selv om jeg ikke har den siste. har tenkt å få tak i den.. mulig det blir til helgen. vi får se

E
Hei, takk for svaret. Jeg jobber litt av å på med HoI spilla så har ikke sjekket etter svar her først nå. Har også vurdert å legge ut bilder av rikets tilstand for HoI3, men det har jeg også lagt på hylla. Mest sannsynlig fordi jeg føler at å jobbe med spilla føles litt meningsløst når Hearts of Iron 4 er rundt hjørnet.
e21baurHP
Posts: 7
Joined: 28 Jan 2016 7:28

iron 3 er dårlig i forskjell til iron 2. kommer snart en oppdatert versjon i iron 4 der dem hører på brukerene som ikke likte iron 3. jeg var stor iron 2 fan men 3 ble for mye dilldall og for lite informasjon om hvilken enheterer og sånt når timene/dagene flyr avgårde. jeg likte spesielt ikke forskningen på nye enheter på iron 3, men paradox har hørt på brukerene iron 4 skal virkeligt gjøre susen. kommer snart ut
solfall
Posts: 9
Joined: 27 Sep 2015 19:36
Location: Svolvær

HoI3 er ikke så dårlig som folk skal ha det til. Sant nok at det ble for mye micromanagement, men spillet gav god støtte for mindre land. Du har lend-lease for eksempel. Har du prøvd Black Ice mod?
solfall
Posts: 9
Joined: 27 Sep 2015 19:36
Location: Svolvær

Erik H wrote:Dette var da interesant! jeg er, eller i det minste, var en stor fan av "hearts of Iron". Nå har jeg ikke så mye mer tid til å spille slike spill, men det må da gå ann å sette seg litt inn for å se om hvor det er rom for forbedringer.. nesten som jeg må fyre opp spillet igjen selv om jeg ikke har den siste. har tenkt å få tak i den.. mulig det blir til helgen. vi får se

E
Hvis du fortsatt ikke har prøvd vil jeg anbefale All in One mod for Darkest Hour. Karen som jobber med det har tatt imot masse av forslagene mine så det er nok modden med den mest utviklede Norge.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”