Anlegg i Kvernevik/Ørnaberget

Kystfortene var primært rundt Karmøy, Stavanger som var festningsby og Egersund. Ansvarsområdene for kystfortene ble flyttet ofte av tyskerne i dette området.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
MrSørnes
Posts: 1
Joined: 15 Dec 2016 20:52

Kom over dette forum da jeg lette etter info om anlegget i Skadberg/Nonsberg, og mens jeg kikket på de forskjellige trådene her, merket jeg meg at det ikke var noe om anlegget som finnes i Kvernevik, tror det heter Ørnaberget der dette ligger.
Så jeg var ute idag og tok noen bilder. Kanskje ligger det info her allerede. Hvis ikke, hadde det vært artig å fått vite mer om denne plassen. Som liten var jeg mye her og lekte, og prøvde å finne en vei inn. Ryktene sa at der inne var det mange store rom i flere etasjer. Jeg vet ikke...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Bilde fra Google med ca merking hvor de forskjellige bilder er tatt/ hva de viser. Nummer på bilder er fra øverst og nedover i bilderekke...
Roger J
Posts: 12
Joined: 26 Feb 2018 19:18
Location: Stavanger

har også lurt litt på denne,er forøvrig en inngang til som jeg ikke så du hadde bilde av som det bare ligger en stor stein og blokkerer,går an og titte litt ned der,og der ser ut til og gå dypt ned,kan nesten komme inn der.er du liten og tynn,så gjerne.. :) jeg har desverre ikke noe svar og gi,da jeg lurer på det samme som deg
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Søk på Kvernevik, så finner dere noe mere info
Mvh
Yngvar
Roger J
Posts: 12
Joined: 26 Feb 2018 19:18
Location: Stavanger

finner ingen info om den bunkeren der noen plass jeg...
Post Reply

Return to “ROGALAND”