Beste bok

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Leif J.
Posts: 43
Joined: 16 Mar 2008 21:44
Location: Egersund

Hva er den beste boken om bunkers, er det; Fortess Third Reich av Kaufmann eller????
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Det er mange bøker, men selv mener jeg "fortress third reich" er en grei bok å starte med. har iallefall solgt 15 slike bøker selv om den er på engelsk. mange bra illustrasjoner i boken.

erik
RasmusTerne

Hei.
Mener også at denne boken er et "must" for bunker-fans. Tenk om noen kunne samle en oversikt med bilder og tegninger av de "lokale" varianter som finnes her i Norge?Det ville vært noe,det. :) Men en kjempeoppgave,for jeg har jo inntrykk av at de lokale kommandantene var flinke til å tilpasse regelbauene til de lokale terreng-og behovsforhold.
Sigfred R.
Leif J.
Posts: 43
Joined: 16 Mar 2008 21:44
Location: Egersund

RasmusTerne wrote:Hei.
Mener også at denne boken er et "must" for bunker-fans. Tenk om noen kunne samle en oversikt med bilder og tegninger av de "lokale" varianter som finnes her i Norge?Det ville vært noe,det. :) Men en kjempeoppgave,for jeg har jo inntrykk av at de lokale kommandantene var flinke til å tilpasse regelbauene til de lokale terreng-og behovsforhold.
Sigfred R.
Hva om det fra nord til sør ble sendt inn bilder til en kildet som igjen brukte dem sammen med originale bilder fra krigen og fikk lagt en bok.
Kanskje en ønsketenkning i et grådig samfunn hvor janteloven fremdeles bestemmer.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Mye av "problemet" med denne type bokugivelser er at det i Norge er et begrenset marked for denne type litteratur.....
Man skal ha et ganske heftig opplag før det er penger å hente og da sliter man med å finne forlag som er villige til å satse høyt.
Tenk om noen kunne samle en oversikt med bilder og tegninger av de "lokale" varianter som finnes her i Norge?Det ville vært noe,det.
Helt klart interessant, men hvor mange bøker ville man kunne selge?
Man skal trykke noen tusen før man har dekket inn kostnadene av en slik produksjon og ytterligere noen tusen om man vil tjene en grei slant....
Det må altså selges en hel del bøker om det skal være økonomisk forsvarlig for å si det sånn. Kanskje er det årsaken til at de fleste "bunker bøker" er utgitt i utlandet? Med alt vi har å tilby her oppå berget skulle det ihvertfall ikke mangle emner å skrive om ;-)
Vet det er flere her på forumet som drømmer om å publisere "sine funn", men det koster ofte dessverre mer enn det smaker...

Mvh
Erik E
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Jeg holder på med å registrere det som er bygd i Aust-Agder, det er beregnet til å ta et par år så hvis noen vil gi ut dette så sier ikke jeg nei.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Leif J.
Posts: 43
Joined: 16 Mar 2008 21:44
Location: Egersund

Da er boken bestillt, så nå er det bare å vente til den kommer i posten.
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”