SS Kanne

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

batterie_vara
Posts: 16
Joined: 07 Jan 2008 12:50

hei

Har kommet over ei SS jerry kanne.
det er den enste som jeg har sett før.
noen som vet om det er noe verdi på den..
T1N
Posts: 33
Joined: 04 Oct 2008 11:29
Location: Nordmøre

Regner med at bilder av den ville vært ok.
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

batterie_vara wrote:hei

Har kommet over ei SS jerry kanne.
det er den enste som jeg har sett før.
noen som vet om det er noe verdi på den..
Tror vanlige hær merkede koster rundtom 400 500kr. Men SS koster helt sikkert en god del mer.
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
batterie_vara
Posts: 16
Joined: 07 Jan 2008 12:50

skal se om jeg kan få tatt ett bilde av kanna snart.. ja vanlige tyske jerry kanner koster jo ikke mye. men SS kanner kan jo ikke være vanlige. PDT_Armataz_01_18
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

Du kan jo spørre Dereks militaria. Han selger jo sånne etterlatenskaper.
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
batterie_vara
Posts: 16
Joined: 07 Jan 2008 12:50

her har jeg endelig fått tatt ett bilde av kanna..

noen som vet on dener noe av verdi... dei må jo være skjeldne
Attachments
CIMG0393.JPG
CIMG0393.JPG (251.42 KiB) Viewed 548 times
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

Ja de er dyre. Men jeg vet ikke prisen på denne.
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
Espen
Posts: 8
Joined: 26 Aug 2008 12:32

Hei
Skal du selge kanna? Er ss runene presset inn eller er dem skrevet oppå? Kanna di er litt spesiel men dem er fult mulig og finne rundt om kring. de var en til salgs i england for en tid til bake for mellom 800-1000 kr hvis jeg ikke husket feil

Espen
Attachments
kanner7.JPG
kanner7.JPG (143.03 KiB) Viewed 474 times
Paul S.
Posts: 1776
Joined: 25 Sep 2006 20:07
Location: Bergen

Kannen ser ut til å ha fått mye juling, bulket osv. Eneste som har tålt julingen og tidens tann er malingen. Er malingen orginal er den i seg selv ett samleobjekt og vil for noen ha en større verdi enn kannen.
mvh
Paul S.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

de var en til salgs i england for en tid til bake for mellom 800-1000 kr hvis jeg ikke husket feil
så mye for ei tom kanne?

hva er 200 liter tønne MED drivstoff verd da? :D

Erik H
Espen
Posts: 8
Joined: 26 Aug 2008 12:32

HMM 200L med bensin fra ww2. Tja si de PDT_Armataz_01_16 Men jeg vet ikke om jeg ville ha brukt den bensin på noe. Fatet er nok ikke verd så mye pga det tar for stor plass i forhold til jery kannen. Jeg har en del kanner og kunne ikke tenke meg å bytte den i fat ala 200L. Vil tro jeg har fått plass mangel og en hissig kjæring.

EF
User avatar
Erling
Posts: 537
Joined: 02 Jun 2006 13:43
Location: Fyllingsdalen

PDT_Armataz_01_16 Det burde vel ringe en liten bjelle her?
Virker ikke SS merket litt for "på malt"? Tror jeg ville stått over hele det tilbudet/salget. Eller er den kanskje en som har har kjøpt katta i sekken..?
Men, men vil folket kaste pengene sine bort, er det jo greit for meg.
Erling
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

Erling wrote:PDT_Armataz_01_16 Det burde vel ringe en liten bjelle her?
Virker ikke SS merket litt for "på malt"? Tror jeg ville stått over hele det tilbudet/salget. Eller er den kanskje en som har har kjøpt katta i sekken..?
Men, men vil folket kaste pengene sine bort, er det jo greit for meg.
Erling
SS Runene er trykket inn i metallet, hvitfargen er nok tilført på et senere tidspunkt av en kreativ sjel.

Legger ved en link hvor en sånn kanne er avbildet.

http://www.germanmilitaria.com/WaffenSS ... 25658.html
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

TrondK wrote:
Erling wrote:PDT_Armataz_01_16 Det burde vel ringe en liten bjelle her?
Virker ikke SS merket litt for "på malt"? Tror jeg ville stått over hele det tilbudet/salget. Eller er den kanskje en som har har kjøpt katta i sekken..?
Men, men vil folket kaste pengene sine bort, er det jo greit for meg.
Erling
SS Runene er trykket inn i metallet, hvitfargen er nok tilført på et senere tidspunkt av en kreativ sjel.

Legger ved en link hvor en sånn kanne er avbildet.

http://www.germanmilitaria.com/WaffenSS ... 25658.html
SS Kannene er relativt skjeldne, de ligger på ca fra 500 til en tusing kommer an på tilstanden. I skjeldne og strøkne tilfeller enda mer..De mer vanlige kannene fra whermacht går for rundt 300 til 5-600 avhengig av tilstand.
Vil også si at prisene på tysk utstyr stiger ganske mye og fort oppover om dagen !!spesiellt i utlandet, men vi kommer etter her på berget også.
ErikD
E.E.Ø.
Posts: 141
Joined: 21 Oct 2007 11:58
Location: Haugesund

Har sett 8 - 10 slike over de siste 5 årene. De ligger på rundt 2000 nok i grei stand med original farge. Din har ikke original farge og den er malt opp hvitt i runene og svart inni skriften. Det er uoriginalt. Vil tippe prisen på din på i overkant av 1000 nok.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”