Ulveset,Fjell

Kystfortene i Hordaland er primært plassert rundt Bergen som hadde status som festningsområde.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
andrness
Posts: 18
Joined: 07 Apr 2008 22:25
Location: Åsane,Bergen

Hei.

Noen som vet om tyskerne hadde noen stillinger på Ulveset i Fjell?Var ved skolen der forleden dag og så rester etter piggtrådfester der og på toppen hvor de holder på å arneide så jeg masse betongrester...

Hilsen Andreas
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

nja hadde vel sammenheng med stillingene som var på Neset vil jeg tro
mvh Atle M
andrness
Posts: 18
Joined: 07 Apr 2008 22:25
Location: Åsane,Bergen

Når du sier Neset,hva tenker du på da?er Åsanegutt så jeg er ikke så kjent på Fjell:)
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

Bønder tok ofte tidligere piggtrådstolper og brukte dem til sauegjerder o.l., så plasseringen av disse må ikke alltid taes så høytidelig.

Nese ligger sør for Ulveset. Om du kjører veien sørover fra Ulveset skole kommer du til Nese til slutt, her er noen bunkere og flak-stillinger ganske feltmessig oppbygget i terrenget helt i sør.
Sindre
andrness
Posts: 18
Joined: 07 Apr 2008 22:25
Location: Åsane,Bergen

Er det da nede ved kaien du tenker på?det holder ett båtfirma til der.....mot Møvik?
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

Nei, ikke mot kaien, men her: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=60.3 ... 4&t=p&z=15

På sørspissen der hvor det ikke er veier eller bebyggelse er de tyske installasjonene på Nese. Når det er sagt var det noe på Møvik og, men der har jeg ikke vært på leeeeeenge. Atle kan sikkert skyte inn noe om det =)
Sindre
andrness
Posts: 18
Joined: 07 Apr 2008 22:25
Location: Åsane,Bergen

Takker så mye:)tror eg skal finne det:)
Post Reply

Return to “HORDALAND”