WW2 softgun spill på Syre fort

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Alamo
Posts: 11
Joined: 03 Jun 2009 12:41

EDIT KOS 4.6.09
Denne tråden er splittet ut fra Haugalandet, Visnes, Karmøy siden temaet nok kan ha interesse for flere.
-------------------------------------------------------------

Ja jeg skal gjøre det


Hjelmene og uniformene er spredd over vinden desverre , jeg har fått denne informasjonen av mine besteforeldre , jeg er bare 24 år selv men har alltid vært svært inntresert i dette.

Jeg samler selv på replica og orginaler fra andre verdenskrig , http://www.airsoftguns.info/viewtopic.p ... 6&start=75 her er en link med noen bilder fra fjorårets WW2 softgun spill på Syre fort , hvor jeg var deltaker.

Mon 18 Aug, 2008 22:41 ble de bildene jeg snakker om fra dette lagt ut på forumet , visst dere ikke finner dem.


Når det gjelder å ta bilde i denne bunkeren med en MG , med tidsriktig uniform , er det bare til å ta seg ut , man kan kjøre langs sjøen å gå opp den veien uten at man går i SS uniform i boligområdet , huset nærest er mitt barndomshjem å er vant til slik , så de blir ikke redde :p
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Virkelig stilige bilder, og action PDT_Armataz_01_36

mvh
KOS
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Av frykt for å spore tråden helt av her, så må jeg bare få si meg enig med KOS her... PDT_Armataz_01_11

Vanvittig imponerende! Visste ikke at det fantes et miljø for dette her på Haugalandet, med så omfattende våpen og uniformsnivå. Kult!

Hvem er du da på bildene Alamo? PDT_Armataz_01_18
Eller er du kanskje ikke avbildet på noen...


Takk :D


Kai
Vevang
Posts: 818
Joined: 06 Aug 2007 20:13

SS på kystfort PDT_Armataz_01_08
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

bactuz wrote:Av frykt for å spore tråden helt av her, så må jeg bare få si meg enig med KOS her... PDT_Armataz_01_11
Jeg var vel med å lage avsporingen PDT_Armataz_01_04 - så det kan hende noe deles ut i en ny tråd under "Aktiviteter / Turer / Møter".

KOS
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

hehe....

Da tenker jeg at du KOS, skal få lov til å lage en ny tråd under nevnte kategori.

Dette syntes jeg faktisk var såpass tøft at flere skal få sjansen til å se.
Så gjør som du mener passer best. Del opp, flytt og lag en ny tråd i Alamos navn, og slett dette innlegget i samme prosessen. Så har vi i tråd vi kan diskutere litt rundt dette temaet også.


:D


Kai
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

bactuz wrote:Da tenker jeg at du KOS, skal få lov til å lage en ny tråd under nevnte kategori.

Dette syntes jeg faktisk var såpass tøft at flere skal få sjansen til å se.
Regner med at du "verver deg" nå Kai PDT_Armataz_01_36

Done.
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Verver meg nok ikke, men sniker meg kanskje ubemerket innpå.

Kun iført min til dels mangelfulle uniform, betående utelukkende av M40-hjelm og en 20 cm. bit tysk piggtråd som våpen PDT_Armataz_01_04

Føler jeg mangler litt...... Og så kan det bli veldig kaldt!

Ser utrolig kult og utrolig dyrt ut. For jaggu er nivået høyt!
Både våpen og uniformer ser jo helt good ut...

Kai
petter
Posts: 108
Joined: 26 Mar 2008 11:20

Du syke milde måne for noen fantastisk bra bilder!!
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

petter wrote:Du syke milde måne for noen fantastisk bra bilder!!
Det var ordene jeg søkte men ikke fant - takk PDT_Armataz_01_11
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

petter wrote:Du syke milde måne for noen fantastisk bra bilder!!
Ja, er det rart man blir litt revet med? PDT_Armataz_01_36

Fotograf Lars K. Revheim tar vanvittig bra bilder, og jeg må bare få lagt ut noen få av dem her nå, slik at folk forstår hva vi snakker om i denne tråden...

- - - -

10-12 juli blir det forresten spilt "Operation Fortress Two" på Hagland.(MKB Haugesund) står det å lese på forumet disse bildene er hentet fra.

Så da er det jo bare å glede seg til bildene derfra kommer
:D
Attachments
Fotograf:  Lars K. Revheim
Fotograf: Lars K. Revheim
syre 47.jpg (175.03 KiB) Viewed 559 times
Fotograf:  Lars K. Revheim
Fotograf: Lars K. Revheim
syre 44.jpg (236.35 KiB) Viewed 559 times
Fotograf:  Lars K. Revheim
Fotograf: Lars K. Revheim
syre 64.jpg (353.66 KiB) Viewed 559 times
Fotograf:  Lars K. Revheim
Fotograf: Lars K. Revheim
syre 41.jpg (191.79 KiB) Viewed 559 times
Fotograf:  Lars K. Revheim
Fotograf: Lars K. Revheim
syre 3.jpg (177.35 KiB) Viewed 559 times
User avatar
TrondK
Posts: 216
Joined: 10 Jul 2008 20:40
Location: Haugesund
Contact:

Ikke for å spolere gleden for noen, men husk å få tillatelse fra grunneier først- så slipper dere å få noe sirkus fra sivilister som bryter seg igjennom sperringene deres og løper hylende og frådende til politi og prest for å sikre seg sine 15minutters berømmelse på TV rogaland og kanskje tilogmed i Haugesunds Avis.


Synest jeg hører de eldste koker seg isammen på bedehuset`s dement avdeling:

""Ja og de løper rundt med slike uniformer som vi hadde under krigen-- øhh jeg mener slike uniformer som tyskersvina hadde på seg..""

PDT_Armataz_01_14
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

så slipper dere å få noe sirkus fra sivilister som bryter seg igjennom sperringene deres og løper hylende og frådende til politi og prest
Skal ikke le av det....
På en av mine turer ble jeg plutselig overrasket av en Polsktalende (hylende) gjeng med MP5`er og Bundeswehr kamuflasje som kom rasende ut av skogen. Fikk unektelig raskt assosiasjoner til den type "Nokas Rans-trening" som vi leste om i Ølbergskogen og at jeg som eneste vitne kun hadde sekunder igjen å leve....
Heldigvis drysset det det søte små plastkuler etter dem, så derfor lagte jeg ikke noe sirkus utav det. Likevel var ikke akkurat den beste opplevelsen jeg har hatt. Flaks for alle at jeg ikke var en triggerhappy andejeger for å si det sånn ;-)

Nå ser jo denne linken litt mer seriøs ut enn dette spetakkelet jeg møtte, så jeg regner med det innhentes tillatelser før et slik spill, for her er det vel flere enn grunneier som må varsles.....eller?

Erik
Alamo
Posts: 11
Joined: 03 Jun 2009 12:41

Jeg er nok avbildet med en av ss uniformene , vet at ss ikke hadde noe på norske kystfort å gjøre :) Jeg har flere uniformer og utstyr som var avbildet her , av våpen har jeg Mauser , mp40 og mp44 i softgun utgave.


Dette var et spill som var godtkjent av grunn eier og avtalt med politi.
Flere av `spillerene` hadde reist langt for å bli med på denne 2 dager lange
`leke` krigen.

Ingen har selvsagt noen politiske meninger som deles med nazisme , de fleste av oss er såkallte allsidig softgunnere som samler på all slags uniformer og våpen :)
Atle M
Posts: 269
Joined: 12 Mar 2007 18:45
Location: Ågotnes

så veldig realistisk ut mange av de bildene :)
mvh Atle M
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”