Vardåsen og Huvikåsen, Sandefjord 16. mai kl 1730

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Even H
Posts: 433
Joined: 27 Feb 2006 21:31

.
Last edited by Even H on 14 Jan 2019 13:31, edited 2 times in total.
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Bra initativ, Even.

Ettermiddagen mandag 16. mai passer for meg. :)
Kai
Even H
Posts: 433
Joined: 27 Feb 2006 21:31

.
Last edited by Even H on 14 Jan 2019 13:31, edited 1 time in total.
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Fikk jo dessverre ikke med meg den temakvelden i vinter, men hadde vært veldig moro å kommet seg avgårde og blitt med her. Hadde uansett planlagt å ta fri 16 mai, så for min del er det en grei dato.
--
Tommy
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Jeg skal være med også. Tar med de papirene vi hadde på siste møte, ang minefelt etc. Kanskje vi skal ta en bil inn i området? Hva med å møte på parkeringen til kystlaget ved Framnesveien 5 klokka 1730?
Huvikåsen syns jeg er meget interesant da det er motstridene informasjon om hvor tyskerne hadde anlegg. Det finnes jo detaljerte minesperringer på papiret, men lokalbefolkningen sier at det ikke var noe der? Interesant.
Mvh
Yngvar
Even H
Posts: 433
Joined: 27 Feb 2006 21:31

.
Last edited by Even H on 14 Jan 2019 13:31, edited 1 time in total.
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

Hei!

Jeg er ny her på forumet og bor i Tønsberg. Derfor passer disse fortene bra for meg også :-)

Er det mulighet for å bli med på tur?
Relic Hunter
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Voje85 wrote:Jeg er ny her på forumet og bor i Tønsberg. Derfor passer disse fortene bra for meg også :-)

Er det mulighet for å bli med på tur?
Det er selvsagt mulig å bli med :-) Jeg ser at Framnesveien 5 klokka 1730 er foreslått. Ble det enighet om det? I utgangspunktet så er det vel bare å møte opp. Dersom du ikke kjører selv, så bruker det som oftest å være noen som har ledige plasser i bilen.
--
Tommy
Even H
Posts: 433
Joined: 27 Feb 2006 21:31

.
Last edited by Even H on 14 Jan 2019 13:32, edited 1 time in total.
Rock'n Roll
Posts: 377
Joined: 22 Apr 2009 21:10
Location: Grenland

Håper å få til denne jeg også. Må bare få byttet bort kveldsvakten min. :D
_____________________
Med vennlig hilsen Henrik
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Rock'n Roll wrote:Håper å få til denne jeg også. Må bare få byttet bort kveldsvakten min. :D
Da er det bare å jobbe på for å få byttet den bort da. :)
Kai
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Siden det er meldt såpass fint vær etc og en først skal kjøre såpass langt, så tenkte jeg at jeg skulle starte avgårde på søndagen og ta en liten minirundtur nedover Vestfold/Telemark/Aust-Agder. Noen som har noe tips om plasser verdt å besøke. Har kikket litt på Justøen og Trolldalen og de ser jo interessante ut. Nevlungshavna virker jo selvsagt også interessant :-) Så, tips og forslag mottaes med takk.
--
Tommy
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Det er alltids mulighet til å besøke Sandvigen festning på Hisøy, blant annet.

Ellers i området så er det jo Urheia festning i Risør, Kalvesund festning Kilsund, hove leir Tromøy, Batteri Grimstad, gi gjerne beskjed når du er i området.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

werner wernersen wrote:Hei

Det er alltids mulighet til å besøke Sandvigen festning på Hisøy, blant annet.

Ellers i området så er det jo Urheia festning i Risør, Kalvesund festning Kilsund, hove leir Tromøy, Batteri Grimstad, gi gjerne beskjed når du er i området.
Så, litt av hvert å kikke på mao :-)
Skal innom Trolldalen mm. på tur nedover på søndag. Litt uvisst hvor lang tid ev. bruker der. Kanskje rekker noe i Grimstad-området på kvelden på søndag. Uansett så blir det iallefall tid på mandag til å kikke på en eller to plasser.
Om det er noen som vil være med på en tur rundt på Trolldalen på søndag, så er de selvsagt velkommen til å bli med oss :-)
--
Tommy
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Ingen mulighet her, men det beste parkeringsmuligheten i Trolldalen er nok ved den store Larvikittsteinen ca 5 min etter at du tar av ved Våg, og bare gå resten av vegen bort til fortet.
Mvh
Tormod
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”