noe aktivitet i det hele tatt?

Kystfortene i Hordaland er primært plassert rundt Bergen som hadde status som festningsområde.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
e21baur
Posts: 18
Joined: 27 Jul 2015 2:11

ja det var aktivitet noen år siden, jeg laget en oversikt side på noen dager... men os kommune hadde andre planer om å bruke sine 1.5 millioner kroner på ww2 etterforsking å¨andre ting, dem fikk en reise til skottland for å hente noen bilder på museum. dem snakket med noen eldre folk på 80+år og hadde en omvisning på hatvik. thats it, men dem visste ikke om denne siden eller den andre oversikt siden jeg laga og hva andre lokale hadde funnet ut at. vi har funnet flere bunkers og historier men samler opp som paul s. i all hemmlighet... bilder og sånt, ser at hordaland ikke er oppdatert på lenge men emailen min er oppdatert og masse nytt er kommet inn.... er det sånn at vi bare skal gi oss? så ikke mr ww2historyhunter på youtube som har tjent seg rik på å lage videoer og grave opp ting og selge det. og os kommune som ikke ville noen ting... kun motta penger ifra staten, 1.5 mill... paul s som har bilder som ingen vet om som han kun vil ha til sitt eget prosjekt? hva er greia? kan vi legge ut nye funn her, føler ikke helt at det er sikkert lengre og vi har samlet opp mer...
Paul S.
Posts: 1775
Joined: 25 Sep 2006 20:07
Location: Bergen

paul s. i all hemmlighet...
For en jævla dust !!!
ALT jeg har funnet, registrert og sett på ligger tilgjengelig for alle !!! Fylkeskommunen og kommunene har det liggende i sine kartsystemer, og i Askeladden, som er ett register for kulturminner, og alt er også å finne på kulturminnesøk.
Det er totalt nærmere 1000 objekter som er kartfestet, inkl Os.
Hvor tror du tekstene du linker til på siden din kommer fra ? http://sttzpunkthagavik.zohosites.com/contact.html
Det er fra VÅR rapport som vi leverte i 2008. Så du din jævla kødd drar god nytte av mitt arbeid. Trodde du det var riksantivaren som hadde trakket rundt i Hordaland ?
paul s som har bilder som ingen vet om som han kun vil ha til sitt eget prosjekt?
Du har spurt om bilder, men fått nei. Du brukte noen av mine bilder fra Hatvik uten å spørre. Men ga deg beskjed at du måtte oppgi kilde. En av grunnene til at jeg sier nei er at du kun bruker nicknames, vet faen ikke hvem du er. Andre som har spurt har fått bilder, mener selv jeg ikke er vanskelig, men må for faen bestemme selv hvem jeg gir bilder til. Privatpersoner, historielag m.m får bilder når det passer. Du med din stil vil aldri, noen gang få noe som helst, og når du beskriver at du er involvert i Os kommune sitt arbeid, vær sikker på at de får samme behandling som deg.
En av grunnene til at jeg ikke gir vekk alt jeg har, eller bidrar så mye som noen måtte ønske er det faktum at jeg HAR bidratt med mye info , som mange bruker og at man ofte har ingenting igjen for å bruke masse tid på folk som aldri blir fornøyd.
Men greit sånn er det. Du er bare en bekreftelse på hva folk sier og mener, og for min del så blir det noen ganger sånn at neste mann som spør blir vurdert utifra hvordan den forrige kødden oppførte seg. For at du ikke skal misforstå, du er den kødden !
Last edited by Paul S. on 09 Jul 2020 0:46, edited 1 time in total.
overland53
Posts: 340
Joined: 11 Jan 2009 15:33
Location: Sandnes

Oi, dette var sjelden kost her inne på dette forum. Men det må være lov å forsvare seg når noen poster personangrep. Synes du e21baur skal beklage ditt innlegg. Ellers vil jeg bare nevne at om man oppfører seg skikkelig, etterrettelig og slik man har lovet andre, samt også kan bidra andre veien, så er det helt utrolig hvor mye hjelp, informasjon og støtte man får her inne blant forumets medlemmer. Mange flotte mennesker som deler av sin kunnskap og tungt ervervede dokumentasjon. Kjenner flere som har brukt uker av sin ferie i støvete arkiver i inn- og utland, og allikevel deler villig med sine funn. Stor respekt!!
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Jeg ble tidlig lært at jeg skulle behandle andre slik jeg selv ville bli behandlet. Mener å ha kommet ganske langt med det .
Mvh Henning Dalsvåg
Post Reply

Return to “HORDALAND”