Regelbau 638 - Florø

Informasjon fra og om krigshistoriske museer og restaurering av krigsminner.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3490
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Post by Erik H »

Tenkte bare at dere skulle kvalitetssikre den først PDT_Armataz_01_14 hvis det ikke kommer noen kommentarer på noen dager så skal jeg sende deg siste versjon

E
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Post by KGJ »

Erik Hårberg wrote:Tenkte bare at dere skulle kvalitetssikre den først PDT_Armataz_01_14 hvis det ikke kommer noen kommentarer på noen dager så skal jeg sende deg siste versjon

E
http://www.flora-krigshistorielag.com/i ... =2&catid=3

Hehe :)

Viss du følger linken (eller du har vel sikkert også DAWA Sonderband 10) så ser en at det er tegnet inn en slags flanke på bunkerens "venstre side", dette stemmer med bunkeren i Florø. Der står også at veggen som vender mot "fronten" er 3 meter tykk, ikke 2 meter tykk. Vet ikke sikkert om dette også stemmer med den som er i Florø.

Men unsett hadde det vert veldig fint om du kunne lagt til den "flanken" til den tegningen vi henger opp i bunkeren? :)
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Post by KGJ »

Et par bilder fra restaurering/oppbygging av utstilling i R638 bunker i Florø :)

Mer info her: http://flora-krigshistorielag.com/index ... &Itemid=10
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Flora krigshistorielag
Gronsvik
Posts: 208
Joined: 25 May 2006 13:19
Location: Konsvikosen, Lurøy kommune

Post by Gronsvik »

Så veldig fin ut. Et tips i utstillingssammenheng er å bruke spotter istedet for lysrørarmaturer (som passer bedre i kunstmuseer). Anbefaler Fagerhult ArtZoom. De kan dimmes og fås med både fargefilter og "låvedører", slik at man kan få "firkantet" lyskjegle. Skal man bruke slike bør det imidlertid være en takhøyde på minimum 2,5 meter, helst rundt 3 meter, og det blir kanskje et problem? ArtZoom koster vel 1500,- pr.stk, men man kan få spotter som egner seg i utstillinger helt ned til et par hundrelapper.

Inge S
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Post by KGJ »

Takk for tipset Inge :)

Blir vel spotter etterhvert, men kan bli en stund til da vi ikke rår over de helt store midlene enda...

Mvh
Kim G J
Flora krigshistorielag
Kurto
Posts: 9
Joined: 06 Jan 2007 2:46

Post by Kurto »

hei hei. er en kar på 40 som bor fast oppe i tromsø. samler på tysk og aliert amo. da til kanoner spesielt. vill bare gratulere dere med mange fine prosjekter. vi treng og ta vare på denne historien. jeg er selv veldig int i sånne ting. .... men mitt spørsmål er. har en del bunker utstyr liggende ,, dette er orginalt tysk. og i ganske bra stand. deriblandt en bunker telefon og d jeg tror er batterier til denne. i i egne bokser. er dette noe noen kunne tenker seg og bruke. da jeg har d for salg. kurt.o-.
tim
Posts: 21
Joined: 12 Jul 2007 21:17

Kurto-ammo

Post by tim »

Hei- leser at du samler ammo. På Tellevik kystfort skyter vi salutt en gang i året. Ønsker å bruke 331 kanonene våre i år, og ser oss om etter brukbare tomhylser med gode skruer som kan fylles med krutt på ammolabben på Håkonsvern. 10,5 cm. Er det noe du har liggende for evt salg?
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Post by KGJ »

Beklager så mye Kurto, jeg har ikke sett innlegget ditt før nå. Takker for ros :) Send meg gjerne et tilbud på det du har på mail: kimgj@broadpark.no

Mvh
Kim G Jensen
Flora krigshistorielag
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Post by KGJ »

Dørene malt :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Flora krigshistorielag
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3490
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Post by Erik H »

tøff farge. Er det tilnærma orginal farge? isåfall hva heter fargen (kode?)

Erik H
Gronsvik
Posts: 208
Joined: 25 May 2006 13:19
Location: Konsvikosen, Lurøy kommune

Post by Gronsvik »

isåfall hva heter fargen (kode?)
Kan det være antrasittgrå (RAL7016)???
Eller er den for mørk?

Inge S
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Post by KGJ »

Hei, har glemt å svare på denne ser jeg PDT_Armataz_01_04

Skal poste fargekoden når jeg kommer hjem, litt mørkere enn originalfargen.
Flora krigshistorielag
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Post by KGJ »

Har helt glemt å sjekke fargekoden PDT_Armataz_01_04

Men vi har vertfall hatt oss noen rykk ved 638 bunkeren, sjekk denne linken for bilder:

http://www.flora-krigshistorielag.com/i ... 3&Itemid=1
Flora krigshistorielag
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Post by KGJ »

En liten vår rengjøring er vel ikke å forakte ?

Du kan følge med på arbeidet her:


http://www.flora-krigshistorielag.com/i ... 5&Itemid=1
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Flora krigshistorielag
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Post by KGJ »

Resultatet:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Flora krigshistorielag
Post Reply

Return to “Museum og restaureringsprosjekter”