Ny server - ny software - forum 2.0 - Spleis

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3490
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Ny server - ny software - forum 2.0 - Spleis

Post by Erik H »

For de som ikke er helt oppdatert med hva som har skjedd siden sist, som var for noen uker siden, så knakk forumet i 2! dvs. Den ble vel mer eller mindre hacka i småbiter slik at den ikke fungerte. Takket være Tommy G så er vi online igjen, men det er fortsatt en del arbeide som må gjøres. Ny server og software er nå fokus.

Bidra gjerne økonomisk på spleis.no som varer til 15. sept. følg linken: https://spleis.no/184669
:gutta:

Selv har jeg vært plaget av en sterk forkjølelse. Skal ikke spøke, men hadde det vært covid og jeg har daua, så kan vi være trygg på at Tommy G flytter har flytta den annen domene :)

Når man først er inne på tema død, så har vel mange også fått med seg at bunkerlegenden Rudi Rolf har forlatt oss. En virkelig flott fyr og jeg kommer til å savne han en masse. Rudi Rolf har skrevet en haug med bøker om festninger, gamle og nye, bunkere og atlantikwall.

40 givere har bidratt med 10tusen kroner for å gjøre dette mulig. Pengene går til server-utgifter, software, nye funksjoner og hva det nå måtte koste for å få dette til å funke. Jeg kommer til å gå litt bredere ut med å samle inn det siste femtusen som absolutt er innenfor rekkevidde til 15 september.

Tusen takk til alle som til nå har bidratt. Jeg er entusiastisk om endelig få til et nytt forum. Litt for tidlig å si om hva det vil bli, men nå er vi i det minste vekket et død forum til live da.
:sjef:

:bravo
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Ole
Posts: 998
Joined: 03 Mar 2009 23:42
Location: Kragerø/Bjarkøy

Re: Ny server - ny software - forum 2.0 - Spleis

Post by Ole »

Etter en vellykket spleisaksjon i september som skulle gi oss et bedre og mindre "forurenset" forum har det vært helt stille om oppgraderingen. Kommer det til å skje noe her? Nå finner jeg søppelpost spredt over hele forumet, og det er en daglig negativ opplevelse.
Jeg regner med at det er et ønske fra flere enn meg om at det blir en bedring av forholdene. Dersom det ikke lenger er aktuelt med en oppgradering av forumet bør vi som ga bidrag til spleisaksjonen få beskjed.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3490
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny server - ny software - forum 2.0 - Spleis

Post by Erik H »

Oppgradering er på bordet så den er grei. det tar tid, fordi ikke alt går på skinner. Skulle sikkert ha informert om dette, men av forskjellige årsaker, som jeg ikke orker å gå inn på, så er ikke dette blitt gjort. men jeg er fult klar over denne negative opplevelsen. mvh Erik
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Bjørn Eriksen
Posts: 52
Joined: 08 Aug 2021 8:23

Re: Ny server - ny software - forum 2.0 - Spleis

Post by Bjørn Eriksen »

Vi krysser fingrene og regner med dette jobbes med og ordnes så raskt det er mulig.
Litt skryt er på sin plass når det gjelder dette forumet:
Forumet er et uvurderlig oppslagsverk for spesielt ferske «bunkerstroll» slik som jeg😀
Etter min mening kan ikke FB erstatte dette.

Med ønske om et riktig godt nytt år til alle brukere hær.
Bjørn J
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3490
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny server - ny software - forum 2.0 - Spleis

Post by Erik H »

Takk. jeg ser selv optimistisk på dette nye året :) Jeg får ikke gjort noe denne helga da jeg ikke har en server å jobbe på. har uansett et polarkart som skal til trykk. mandag så kan man ta en økt på forumet. E
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Re: Ny server - ny software - forum 2.0 - Spleis

Post by Henning Dalsvåg »

Liker conceptet eg :D
Mvh Henning Dalsvåg
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”