Hei!
Ser jo at det en en del "unge" som har fått teften for bunkere og krigshistorie. Er selv en av disse, og selv om det meste kom inn med farsmelka, RasmusTerne PDT_Armataz_01_36 er da gamlingen sjøl, så har alltids 2.verdens-krigs tekniske systemer interessert meg. Våpen, fly, tanks, historier - you name it. Bygde en del småskalamodeller og til tider så rommet mitt ut som "Battle of Britain" med fly i taket ++.
Lekte cowboy med MP40. Som tenåring var jeg leeeenge inne på forsvarsmuseet

. Ja-ja.
Jørstadmoen i 94 hvorpå noen måneder på DKN i Harstad.
Her var det sambandsoperatør det gikk i. Raskt overført til HV (grønn) og MG 1. Morro med MG 42

. Litt pioneraktivitet og rundt om i regionen på ulike øvelser.
Sanitetsmann i Hattfjelldal, men ville ha mer action PDT_Armataz_01_36 og overførte meg til SHV som kontrollsvømmer. Havnet i grønn tjeneste hos de blå og er etterhvert blitt KYP-sjef. På befalskurset var jeg vaktsjef i en stor ammobunker i Sandessjøen - ombygd til KO for området. På KYP er vi svabergindianere som har muligheten til å benytte seg av gamle tyske befestninger langs kysten for å drive rapportering. Gjett hva frivakta blir brukt til.
Når jeg er på tur med barnehagen, kan det til tider se ut som en liten repp-øvelse. Børsa ligger dog hjemme. Nypussa til enhver tid. Klar til
at abdulla kommer for å ta oss. PDT_Armataz_01_36