vil noen kjøpre? Washbenzin tank?

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
H_c
Posts: 112
Joined: 22 Sep 2008 21:30
Location: Stavanger

Jeg var en tur og lusket i dag, og kom over en forlatt jernbanevogn fra krigen. den er dratt opp i skogen fra den tidligere jernbanen og forlatt. Stedet er Sandnes kommune Rogaland.
Uansett, denne er så forfalen og fæl nå at det lille som er igjen bør fjernes og eventuelt brukes på et museum eller noe?
Og da lurter jeg på om dette kunne være verd noen kroner?
En aluminiums vanntank med krane. Muligens noe engelek greier, men med håndskrevet tysk tekst på med Washbenzin...
En eller anne bensin man brukte til å vaske ting?
Den er 100% inntakt og har til og med lokk..
Hvis noen vil gi noen kroner skal jeg dra den hjem, hvis ikke blir den skrotet..
Anyone?
Noen som kan være med og identifisere hva det i det hele tatt er for noe ut fra bildene?
Image
Image
Image
Image
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

Intr sak,ser det fem sifrede nummeret er sannsyligvis et feltpost nummer,ved hjelp av dette kan du finne ut hvilken avdeling som har brukt denne.Spørs om det har vært benzin til vask og rengjøring,brukt av en vedlikeholds avdeling bilverksted etc.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

L31148 er feltpostnummeret til Fliegerhorstkommandantur Forus.
Hvis noen vil gi noen kroner skal jeg dra den hjem, hvis ikke blir den skrotet..
Synes du burde tatt kontakt med et museum slik at de kan hente den hvis det er av interesse.... Dumt at det liksom blir "Penga eller livet" :-)

Erik
User avatar
H_c
Posts: 112
Joined: 22 Sep 2008 21:30
Location: Stavanger

joda, tror du det er av interesse da?
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

joda, tror du det er av interesse da?
Tja.... Vil anta det så lenge den med sikkerhet kan spores til en Tysk avdeling med tilhørlighet i distriktet...
Hvis noen museumsfolk ser diskusjonen og har interesse av den så regner jeg med du får en PM ;-)

Erik
E.E.Ø.
Posts: 141
Joined: 21 Oct 2007 11:58
Location: Haugesund

Hva med ¨å gi den til Arquebus museum. Det var snakk om å lage en luftkrig utstilling der.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”