Ja, synes at du kan gi oss søringer litt flere tips her.
Kan vi være i nærheten av Sandnessjøen? 20/974 Donnes?
Erling
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Øya har vært mye omtalt i media de siste 2-3 årene i forbindelse med "eksport" ;-)
Erik
Erik
Stikkord: Ormen lange.
kjell

ok, da er jo saken biff.. jøss.. denne hadde jeg ikke peil på!
men siden jeg er på vei ut av døra.--- håper jeg noen andre tar denne. og poster et nytt spørsmål.
Husk.. alt trenger ikke å dreie seg om kystfort... holder lenge med ww2 i Norge.
Erik H
men siden jeg er på vei ut av døra.--- håper jeg noen andre tar denne. og poster et nytt spørsmål.
Husk.. alt trenger ikke å dreie seg om kystfort... holder lenge med ww2 i Norge.
Erik H
Ja , svaret er altså Gossen. Det er flere slike stridsvogntårn strategisk plassert rundt omkring flyplassen.
Værsego' neste....
Kjell
Værsego' neste....
Kjell
Hva slags bunker og evt hvor?
- Attachments
-
- bunker.JPG (82.1 KiB) Viewed 1935 times
Hmmm... ammolager til eit marinebatteri? Hugsar ikkje regelbau.
Her er bilde av den på utsida, på MKB 9/504 Nordfjord (Rugsundøy).
Tar eg ikkje feil er det vel der du har vore og!
Her er bilde av den på utsida, på MKB 9/504 Nordfjord (Rugsundøy).
Tar eg ikkje feil er det vel der du har vore og!
- Attachments
-
- nordfj1.jpg (26.71 KiB) Viewed 1926 times
Ganske riktig, det var ammo bunkeren på MKB Nordfjord.

Det var som pokker!Den her er vel kanskje litt i vanskeligaste laget, men vi prøvar. Kva er dette og kor er det? (Crankcase har forbud mot å svare )
Hint til by: 27. desember 1941.

Ok, viss ingen har svart i løpet av i dag (onsdag) kan du få lov å svare! Eg veit at du veit det, men vil berre sjekke om det er kjent for andre også.
Den er vanskelig men burde ikkje være umulig for ein del av forumbrukarane.
OkOk, viss ingen har svart i løpet av i dag (onsdag) kan du få lov å svare! Eg veit at du veit det, men vil berre sjekke om det er kjent for andre også.

Da er det vel en R638, da....
Jeg har dessverre ikke noen bilder ettersom pcen min er strømløs for tiden, så jeg overlater det til noen andre å svare på hele spørsmålet...sorry hvis jeg ødela moroa, konkurranseinstinktet tok overhånd PDT_Armataz_01_04 , men ut i fra bildet må man nesten ha vært der for å vite hva det er bilde av....

He he, ja det stemmer. Det er R638'en i Måløy. Eg skal legge ut fleire bilder frå den i ein annan tråd.
Spørsmålet var vel kanskje mest for spesielt innvidde, bildet er ikkje så avslørande.
Då får eg ta eit nytt, men eit enkelt denne gangen.
Kva er den tyske betegnelsen på denne?

Spørsmålet var vel kanskje mest for spesielt innvidde, bildet er ikkje så avslørande.
Då får eg ta eit nytt, men eit enkelt denne gangen.
Kva er den tyske betegnelsen på denne?