Kystfort.com/forum høster stor anerkjennelse

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Kystfort.com/forum høster stor anerkjennelse fra mange kanter.

I de siste par måneder, med salget av kystfortkartet, så kommer jeg ofte i kontakt med folk innen stat, kommune, museer, journalister og mange andre som ser etter tysk historie, bunkere etc. Over hele linja er det positive tilbakemeldinger og forumet er godt kjent. Selv om mange mener det ikke er så stor aktivitet her inne, så er det fler og fler som klikker inn på forumet. I løpet av mars måned var det 5tusen unike brukere som var inne på siden og klikket på tilsammen 1.15 million sider. (januar 2013 hadde 1,3 millioner,300 000 tusen fler enn januar 2012)

Det vil si at all den jobben dere har gjort med å legge ut informasjon blir lest tusenvis av ganger og kanskje blir slik informasjon brukt videre til det positive.

Ville bare dele den positive tilbakemeldingen og selv om det blir mindre å dokumentere så kan man alltid fylle på med mer. Jobben som blir gjort går ikke i glemmeboken selv om vi ikke har fancy knapper som «likes» etc

Keep up the good work :sjef:

Erik
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Erik H wrote:Kystfort.com/forum høster stor anerkjennelse fra mange kanter.
I de siste par måneder, med salget av kystfortkartet, så kommer jeg ofte i kontakt med folk innen stat, kommune, museer, journalister og mange andre som ser etter tysk historie, bunkere etc. Over hele linja er det positive tilbakemeldinger og forumet er godt kjent. Selv om mange mener det ikke er så stor aktivitet her inne, så er det fler og fler som klikker inn på forumet. I løpet av mars måned var det 5tusen unike brukere som var inne på siden og klikket på tilsammen 1.15 million sider. (januar 2013 hadde 1,3 millioner,300 000 tusen fler enn januar 2012)
:bra:
Erik H wrote:Det vil si at all den jobben dere har gjort med å legge ut informasjon blir lest tusenvis av ganger og kanskje blir slik informasjon brukt videre til det positive.
Det er nok en sannhet med noe modifikasjoner... Ser man litt nøye etter, leser folk flest kun siste post i trådene (i tråder med litt aktivitet, kan det være enorm forskjell fra siste side og bakover mtp hvor mange som har sett på de forskjellige sidene). Usikker på hvordan det skal tolkes, men det vitner jo ikke om spesiell inngående interesse jevnt over - evt at bunkerinteresserte scorer lavt på intelligenstester og ikke skjønner hvordan forumet virker (vil helst - tross alt - tro det første... PDT_Armataz_01_18 ).
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Selve aktiviteten bland våre faste medlemmer kunne nok ha vært større og jeg mener ikke at vi leser hverandre tusenvis av ganger.

Det er rimelig å tru at opplysningerene som blir lagt ut (og da mener jeg ikke «chat» tråder som denne ) blir lest tusenvis av ganger. Jeg måtte dybbe dypt inn i statestikken for å bevise dette, men husk at det er bare de som logger inn som blir registrert når en tråd leses, ikke de mange hundre som bare søker, kommer inn på siden og leser. De blir ikke registret på forumet.

vi blir lest.. vi ser det bare ikke :)

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Erik H wrote:Det er rimelig å tru at opplysningerene som blir lagt ut (og da mener jeg ikke «chat» tråder som denne ) blir lest tusenvis av ganger. Jeg måtte dybbe dypt inn i statestikken for å bevise dette, men husk at det er bare de som logger inn som blir registrert når en tråd leses, ikke de mange hundre som bare søker, kommer inn på siden og leser. De blir ikke registret på forumet.

vi blir lest.. vi ser det bare ikke :)
Jo, du har nok rett i det. Man kan dog lett se av antall visninger på postede bilder at de innloggede har et veldig spesielt "lesemønster" hvor et klart mindretall tilsynelatende gidder å bla seg bakover i trådene - det blir jo ekstra rart når en skulle anta at det er disse som faktisk er mest interessert i temaene (evt er det faktisk mitt andre alternativ i forrige post som er nærmest virkeligheten...? PDT_Armataz_01_18 ).

Må for egen del si at dette er en grunn til at jeg er relativt tilbakeholden ift å poste bilder her etter hvert: Den tekniske løsningen på forumet er ganske "arbeidskrevende" sammenlignet med f eks Facebook som jeg egentlig ikke er noen fan av (der kan en laste opp hundrevis av bilder med et par museklikk), og når bare noen få ser på det en legger opp må en jo spørre seg om det er noen vits.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

når bare noen få ser på det en legger opp må en jo spørre seg om det er noen vits.
Det er litt arbeidskrevende og ja, det er enklere å laste opp bilder på andre plasser.

jeg regner med at phpbb, systemet som forumet er satt opp av, følger med i tiden. Det kan godt være at jeg ikke følger med. Kan se hva phpbb har gående på dette området.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Hvor mange av sideoppslagene på forumet er indekseringer foretatt av Google, Yahoo og annen software?
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

sikkert noen der ja, men jeg rekker ikke å finne ut av det nå da jeg gjør meg klar for en bunkertour. :)

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
sundgot
Posts: 404
Joined: 05 Jan 2011 13:06

ettori
Posts: 455
Joined: 14 Aug 2012 17:08
Location: Klepp

Google analytic er grei til å få oversikt hvor mange besøk det er fra hvor, hvor lenge de er inne og hvor mange sider de er på.
EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Veldig interessant å bruke i analyse av eget nettsted. En får ett fint bilde av trafikk, anbefales å se nærmere på!
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

utfordringen min ligger mest på den tekniske biten. Kystfort.com er ingen problem, men forumet ligger på en egen database og jeg er ikke sikker på hvordan den legges inn. Sender denne videre til TommyG for å høre om hvordan man legger den inn på forumbiten.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Det er fort gjort å legge inn Google analytics på forumet. Du registrerer bare nettsiden på google.com/analytics og får en liten kodesnutt som man legger inn i HTML-koden til forumet. Det du må gjøre er å registrere deg for en Google analytics konto og deretter opprette en profil for kystfort.com. Til slutt så gir du meg HTML-koden som du får fra Google analytics som må legges inn på forumet.
--
Tommy
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Den er grei. blir vel etterhvert. Takk for tipset.

Erik
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”