Gleder meg til å se den montert

Moderators: Stutzpunkt, KOS
simonorch wrote:Bra jobbet Even.
Er dette siste del av Graf Zeppelin som er igjen, i hvert fall over vannet?
Ja jeg har innimellom også lurt på hvordan det går med de kanonene, de var jo en rask tur innom ex militærgarasjene i Fredrikstad, hvor de lå, to,tre år, la inn noen bilder her som jeg tok, også av traileren som hentet de. Har vel en mistanke om at siden det er så stille omkring de kanonene så er det vel ikke skjedd så mye enda. Det er jo noen store, uhyggelige tunge beist !!! Så det trengs skikkelige heisekraner osv for og få de der på plass !! ERIK D.Erik E wrote:Hallo
Ble så rolig her... Håpte vi skulle få noen bilder fra utstillingen![]()
Ble kanonen satt opp ved Tirpitz museet, eller er den fortsatt i deler?
Mvh
Erik E
Det er mange forslag til hva som skjedde med de øvrige 12 kanonene (6 dobbeltlavetter) fra Graf Zeppelin på nettet og i enkelte bøker. Det mest sannsynlige er vel at det som står i de tyske arkivene er riktigNatter wrote: Med forbehold om at det står noe i de tyskspråklige utgivelsene, så kan jeg ikke finne annen referanse til hva som skjedde med de 16 dobble 15cm kanonene enn at de ble sendt til Norge til bruk i kystbatterier. Går ut fra at det ikke stemmer for andre enn de to eksemplarene vi fremdeles har igjen (mener å ha sett i en tråd på Axis-forum at noen av kanonene ble brukt i batterier i Tyskland og Nederland (?))..?