StemmerStutzpunkt wrote:Det er vel denne det er snakk om:
https://imageshack.us/a/img84/6137/22102545.jpg

Moderators: Stutzpunkt, KOS
StemmerStutzpunkt wrote:Det er vel denne det er snakk om:
https://imageshack.us/a/img84/6137/22102545.jpg
Tja... kanskje, men det er store forskjeller også: Sørviknes har alle tekniske rom + forlegning bak og til høyre for torpedohallen (det var vel antagelig en viktig grunn til at torpedokontrollrommet ble bygd over rørene i 1973, siden det ikke var plass på sidene). Den bakre delen med forlegning synes jeg ikke ligner i det hele tatt.TommyG wrote:Så det er såpass stort dette anlegget. Har av en eller annen grunn alltid innbilt meg at denne var en ganske liten sak. Ut fra tegningen så ser det vel ut som om det er ganske likt Sørviknes?
Det med flere etasjer nedover.... og oppoldsrom med malt vindussutsikt... Er det på Ledangsholmen eller på Utovorda. Var selv på Utvorda for 14 dager og mener jeg var inne i hvert hull det gikk ann ¨å komme seg inn i. Tok ca 200 bilder på denne turen. Skal spre noen av de på forumet på Utvordasiden, men så ingen malt vegg... Kan være murt igjen i dag, siden det var 20 år siden du var der.storeslem wrote:Var inne i dette batteriet sommeren 94 eller 95. Da var det helt åpent der og på Utvorda. Husker at det var det var flere etasjer nedover og at det var svært vått langs gulvet en del steder. Det jeg mest severdige var et oppholdsrom(?) der det var malt vindusutsikt på veggen.
Går de trappene fra bunkeren på bilde "Ledangholmen 5" fra side en i dette innlegget?storeslem wrote:Hei.
Etter å ha studert den blåtegningen av Ledangholmen torpedobatterie som ble lagt ut her etter mitt innlegg så er det nok trappene nedover som jeg husket som "etasjer". Rommet med det malte vinduet var i Ledangholmen batteri. Jeg skal undersøke om jeg fortsatt har noen bilder fra denne turen. Det er lenge siden så de er evt. på papir og må avfotograferes.
Morty63 wrote:Går de trappene fra bunkeren på bilde "Ledangholmen 5" fra side en i dette innlegget?storeslem wrote:Hei.
Etter å ha studert den blåtegningen av Ledangholmen torpedobatterie som ble lagt ut her etter mitt innlegg så er det nok trappene nedover som jeg husket som "etasjer". Rommet med det malte vinduet var i Ledangholmen batteri. Jeg skal undersøke om jeg fortsatt har noen bilder fra denne turen. Det er lenge siden så de er evt. på papir og må avfotograferes.