Ny bunker på sem?
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Ny bunker på sem?
Var innom min tidligere arb giver i dag der han har tilhold, da fikk jeg endelig tatt bilder av bunkeren der. Har ikke funnet noe om denne her på forumet så lurte på om noen viste om denne?
Re: Ny bunker på sem?
bilder av bunker, tok ikke sjangsen på å gå inn siden den ligger på privat grunn
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hei, det er en VF Oslofjord type med kisteformet tredør. En vanlige type i Vestfold. Kan du angi på et kart hvor den ligger?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Mvh
Yngvar
Yngvar
Skal få ordna det straks jeg kommer på pc. Den ligger på privat grunn på en gård.
Ser den er avmerka på Festung vestfold kartet nå, så da regner jeg med at den er kjent og dokumentert. Ligger på Auli gård på sem
Fint, takk. Det lå vel egentlig to bunkere der tror jeg men den ene er borte.
Mvh
Yngvar
Yngvar
Det har vert to der, men jeg troddde begge var revet slik det står på kartverket til kommunen.
Kjekt å se at det dukker opp slike ukjente bunkere.
Kjekt å se at det dukker opp slike ukjente bunkere.
En Oslofjord MG-bunker var praktisk talt alltid bygget sammen med en mannskapsbunker, enten en Oslofjord VF-mannskapsbunker, et fjellanlegg eller en VF52a. Sistenvnet var jo ofte gravd godt ned i bakken slik at det selvsagt er en mulighet for at mannskapsbunkeren fortsatt eksisterer under bakken et sted.