Informasjon til stort kunstprosjekt om krigsaktivitet

Generelle spørsmål om Tyske installasjonene i Norge som nødvendigvis ikke er tilknyttet en spesiell plass. Dette gjelder også alle installasjoner fra Heer, kriegsmarine og luftwaffe.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Linnchilla
Posts: 3
Joined: 08 Feb 2024 15:22

Mitt namn er Linn Heidi Stokkedal og eg skriv på vegne av billedkunstnar Toril Johannessen. Me har eit spørsmål om lokale stadsnamn i forbindelse med eit kunstprosjekt. Prosjektet har arbeidstittelen “Stedsnavn på folkemunne” og skal bli til ein serie bilete i form av kart.

Innfallsvinkelen til prosjektet er møtepunkter mellom militær nærvær og sivilsamfunn. Til kartene Toril lager samler me inn stadsnamn på folkemunne i Noreg for stader og anlegg med tilknytning til militær aktivitet frå andre verdenskrig og fram til i dag, for å undersøke spor i daglegspråket av eit slikt nærvær.

Til dømes, stader som den lile toppen Valaksla på Stø i Øksnes som på folkemunne ofte kalles “NATO-fjellet” fordi det står ein kystradar der; “Natogarasjen” i Berlevåg, eller “Kaninstasjonen” i Vadsø. Andre dømer er "Fangeleiren", “Radiohula”, “Peilaren” og “Blodvegen” som er uoffisielle stadsnamn i lokal bruk som har sitt opphav fra 2.verdenskrig.

Dette prosjektet er ein vidareføring av verket frå Nord-Noreg som var laga på oppdrag for KORO (Kunst i offentlig rom) for Evenes flystasjon, Forsvarsbygg, og henger inne på militært område.

Kjenner dykk til slike stadsnamn på folkemunne i din region - eller andre stader - som dykk vil dele med oss? Me ynskje særskilt namn frå heile Trøndelag og Sørlandet (Vest og Aust Agde).

Vil dykk ha meir informasjon om prosjektet så vil me gjerne fortelje meir om dette.

Vonar å høyre frå dykk!

Med venleg helsing
Linn Heidi Stokkedal
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

ja, den var spesiell :) Det kan jo være at rustkammeret i Trondheim har noen forslag? send epost til rustkammeret alfakrøll og gmail. På ørland, ved fjøshaugen (er vel kirkeveien..rett over Ørland ungdomsskole) hadde tyskerne en tank for flybensin. Den rommet en million liter.. og big suprise.. den kalles nå "milliontanken". skal prøve å huske flere slike etterhvert, men prøv rustkammeret.
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Linnchilla
Posts: 3
Joined: 08 Feb 2024 15:22

Hei Erik og tusen takk for svar! Eg skal sende mail til Rustkammeret! Og milliontanken er kjempebra! Den hadde eg ikkje frå før av! Veldig gøy namn og! Viss du kjem på nokre fleire så vart eg kjempeglad :)
Post Reply

Return to “Generelt om Tyske kystfort/installasjoner i Norge”