flere bøker fra kampene i nord?

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Erik E
Site Admin

har bestilt den på bokklubben.no for 175,- inkl. porto..
Har du fått boka??
Bestilte samme bok, samme dag fra Bokkilden.no, men har ikke fått den enda! Det står "Leveringstid 3-10 dager" på sidene deres, men jeg har ventet i 8 uker..... Får den samme trøtte meldingen fra kundeservice hver uke :-(
Vi venter fortsatt på varen, og vi sender den så fort vi får den på lager.
Erik
Thomas L

Har nok ikke fått den desverre..
Får også samme mail som du gjør: Vi venter fortsatt på varen, og vi sender den så fort vi får den på lager.

Fikk en annen i mellomtiden, Helgeland i brennpunktet, kommet godt halvveis inn i den :)

Thomas
RasmusTerne

Hei!
Undertegnede har heller ikke fått boken. PDT_Armataz_01_19
Norli kunne ikke få tak i den,og Bokkilden venter vi jo alle på
Jeg hadde faktisk boken i hånden på Libris i Harstad.men ville jo spare noen kroner ved å bestille på nettet.
Ellers har jeg fått en fin liten bok om anleggene i Blaavand i Danmark,
"Atlantvolden fra Nymindegab til Skallingen"
Bilder og tekst.Anbefales :)
Hilsen Sigfred R.
werner wernersen

Hei

Av Danske bøker kan jeg ellers anbefale:
Dansk arbeide -Tyske befæstningsanlæg
Atlantvolden - Fra Agger til Bulbjerg
Kystartilleri i Danmark 1940-45
Thyborøn-Fæstningen og Skildpaddespionen

Werner
Erik H
Site Admin

nå må vi ikke spore helt av! dette er faktisk tråden til "flere bøker fra kampene i nord?"!

Erik H
werner wernersen

he he

bare litt lett lesestoff mens dere venter på boka deres.

Werner
Thomas L

Erik E wrote:
har bestilt den på bokklubben.no for 175,- inkl. porto..
Har du fått boka??
Bestilte samme bok, samme dag fra Bokkilden.no, men har ikke fått den enda! Det står "Leveringstid 3-10 dager" på sidene deres, men jeg har ventet i 8 uker..... Får den samme trøtte meldingen fra kundeservice hver uke :-(
Vi venter fortsatt på varen, og vi sender den så fort vi får den på lager.
Erik
Dere har vell også fått denne mailen:

Artikkelen er dessverre utsolgt, og vi beklager at vi ikke kan skaffe flere.

Har nå prøvd å bestille den på bokkilden.no, så får vi se om postmannen dukker opp med den PDT_Armataz_01_18

Thomas
Erik E
Site Admin

Fikk også "utsolgt" melding fra Bokkilden, så da blir det å finne dem brukt.....

Erik
Gronsvik

Tyske militære styrker i Midt-Norge 1940-45 ble trykket i et veldig lite opplag. Vi hadde 7 til salgs her på museet, men de forsvant allerede i juni. Siden hele opplaget forsvant relativt raskt er det mulig det kommer et nytt opplag.

Inge S
Erik E
Site Admin

ble trykket i et veldig lite opplag
Vet du hvor mange det ble trykket?
Ser at også den andre tittelen til samme forfatter er utsolgt...

Erik
simonorch

Ang. Bøker på Tysk eller andre språk så er det ingen som jeg kjenner til som handler direkt om kystfort osv. men det finnes flere som handler om perioden 44\45.

Krieg in der Arktis. Roland Kaltenegger. Handler om den 20 Gebirgs armee i perioden 1942-1945.

Der Abwehrkampf um Petsamo und Kirkenes 1944. F.W.Thorban

The Petsamo-kirkenes operation: Soviet breakthrough and pursuit in the arctic, october 1944. James f. Gebhardt. kan lasts ned som PDF gratis
http://cgsc.leavenworth.army.mil/carl/r ... bhardt.asp

Også

Sør-varanger under 2. Verdenskrig. utgit av Sør-Varanger historielag i 1997.

Frigjøring av Øst-Finnmark 1944-1945 av A.A.Gorter, W.T.Gorter og M.N.Suprun fra 2005.

Det finnes selvsagt mye mer spredt rundt mange andre bøker.
Gronsvik

Vet du hvor mange det ble trykket?
Tror det var et par hundre. Kan sjekke.

Inge S
Gronsvik

Kan sjekke
Får ikke sjekket likevel. Kommer ikke gjennom med e-post til forfatteren.PDT_Armataz_01_16

Inge S
Gronsvik

Ser at også den andre tittelen til samme forfatter er utsolgt...
Var det en bok om Østfold??

Har snakket med forfatteren av Tyske militære styrker i Midt-Norge 1940-1945, og han sa at boka ble gitt ut i et opplag på 150 eksemplarer.

Jeg nevnte at den var utsolgt fra nettbokhandlene og at det var en del etterspørsel, så han vurderer et nytt opplag. Hvis det er noen her som er interessert så kunne de kanskje sendt meg en PM, så kan jeg videreformidle.

Boka er ganske enkel med mye stoff fra andre bøker som f.eks. Klar til strid og lite nytt stoff, men er svært oversiktlig idet den behandler kystfortene etter hverandre. Kildene er i stor grad britiske etterretningsrapporter. Har en fin oversikt over organiseringen av forsvaret i Midt-Norge og en del stoff om våpnene som ble benyttet ved fortene. Grei som oppslagsverk for å få rask tilgang til en del enkle data, men går ikke særlig i dybden i motsetning til bøker fra enkelte her på forumet.

Ville kanskje oppfordret interesserte til å ta en titt på boka på et bibliotek før de kjøpte den om det er mulig.

Inge S
RasmusTerne

Hei!
Har fått tak i boka hos en lokal Libris bokhandel(siste eksemplar).Intresant lesning,kanskje serlig for "helgelendinger" og oss som har mindre fartstid i "bransjen" :D
Sammen med annen literatur om emnet vil jeg si at den hører hjemme i
bokhyllene våre.
Sigfred R.
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”