For lokalkjente og kystfort-turister: Rett "rundt svingen" finner vi et kystfort.
Hvilket?
Sigfred R.
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
uff.. jeg har stoppet på 100 slike rasteplasser for å se etter noe "gjemt i buskene", men dette er vel rett før Grønsvika håper jeg? 16/924 Grönsviken....
Erik H
Erik H
Grønsvika er korrekt! Det ligger forresten noen murer og noe som kan være en løpegrav ned mot veien oppe på høyden der hvor spørsmål-bildet er tatt.
Observasjonspost/vaktstilling? Sniker inn et bilde tatt andre veien.
Sigfred R.
Observasjonspost/vaktstilling? Sniker inn et bilde tatt andre veien.

Sigfred R.
- Attachments
-
- Rester av mur.
- 2 114.jpg (285.85 KiB) Viewed 1698 times
mye spennende på denne plassen! trur det var vaktposisjoner på denne delen av grønsvika, men dette området ligger jo litt utenfor selve kystfortet?
Jeg har ikke tid til å finne noen bilder ikveld.. jeg er skikkelig på hæla! fritt fram for noen andre å prøve seg..
Erik H
Jeg har ikke tid til å finne noen bilder ikveld.. jeg er skikkelig på hæla! fritt fram for noen andre å prøve seg..
Erik H
Veisvingen sett fra fortet.
Sigfred R.
Sigfred R.
- Attachments
-
- Flott på Grønsvik .jpg (130.61 KiB) Viewed 1687 times
- werner wernersen
Hei
ikke helt ugjennelige Kassemat fra batteri Vara, eller Møvik fort som det het på slutten, nå en del av Kristiansand kanonmuseum.
Werner
ikke helt ugjennelige Kassemat fra batteri Vara, eller Møvik fort som det het på slutten, nå en del av Kristiansand kanonmuseum.
Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Homer Simpson
- werner wernersen
Hei
får ta en litt anerledes en jeg da.
Kjent sted, som det virker som at det var obligatorisk å besøke hvis du var lagt nok sør.
Werner
får ta en litt anerledes en jeg da.
Kjent sted, som det virker som at det var obligatorisk å besøke hvis du var lagt nok sør.
Werner
- Attachments
-
- konk 3-10-09-1.jpg (26.69 KiB) Viewed 1656 times
Homer Simpson
Homer Simpson
- werner wernersen
Hei
spørsmålstegnene var vel eeeegentlig unødvendige, jøssingfjord og Altmark er 100%.
trø til Paul.
Werner
spørsmålstegnene var vel eeeegentlig unødvendige, jøssingfjord og Altmark er 100%.
trø til Paul.
Werner
Homer Simpson
Homer Simpson