Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Ja det var det siste alternativet det kunne være der det stod skyts på dreieplater rundt Sognefjorden. Men husker rett og slett ikke at dreieplatene står igjen i stillingene. Det står iallefall ikke i alle.Vevang wrote:HKB 15./981 Kirkeöen da....Din tur
Nuvel.
En ny klassisk hvor er vi nå?
- Attachments
-
- quiz okt.
- quiz okt.JPG (541.26 KiB) Viewed 1614 times
Vevang har rett
Innsegling til Måløy til høyre.
Her er forresten et bilde av en annen stilling i samme batteri. Bildet ble tatt i fjor vår, tror nok denne stillingen er borte nå.
Din tur!

Innsegling til Måløy til høyre.
Her er forresten et bilde av en annen stilling i samme batteri. Bildet ble tatt i fjor vår, tror nok denne stillingen er borte nå.
Din tur!
- Attachments
-
- blaalid.JPG (221.83 KiB) Viewed 1555 times
-
Kommandobunker HKB 1./983 Haagenes ?
Hvor finner man disse tunnelene?
- Attachments
-
- Quiz1.JPG (1.7 MiB) Viewed 1383 times
-
- Quiz2.JPG (1.49 MiB) Viewed 1383 times
Mvh
Yngvar
Yngvar
-
Hei Yngvar!
Tror ikke Vardås har kabelgrøfter i tunnelene rundt kanonstillingene, heller ikke åpne dører som her. Men det blir vel for vanskelig om man ikke har vært inni i disse tunnelene nylig, og jeg har ikke postet dem på forumet heller, men det skal jeg gjøre. Legger ved et bilde tatt like ved tunnelene, og håper noen kjenner igjen de spesielle skyttergravene
Tror ikke Vardås har kabelgrøfter i tunnelene rundt kanonstillingene, heller ikke åpne dører som her. Men det blir vel for vanskelig om man ikke har vært inni i disse tunnelene nylig, og jeg har ikke postet dem på forumet heller, men det skal jeg gjøre. Legger ved et bilde tatt like ved tunnelene, og håper noen kjenner igjen de spesielle skyttergravene

- Attachments
-
- Quiz3.JPG (410.34 KiB) Viewed 1633 times