Takker for svar. De andre batteriene har vært riktig, og så for meg at Kvala var det også. Men jeg får lete videre.Altfor mange hus her til at dette bildet er tatt på Kvala dessverre.
mvh
Paul S.
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Matte/kabler er formodentlig et jordplan til en antenne (som jeg vil tro har stått på den avbildede sokkelen)..? Tipper det har vært en sender her.bactuz wrote:Noen som har sett noe slikt før og kan fortelle hva det er?
Mulig dette er etterkrigs også, men det er et ufattelig arbeid som er lagt ned for å sikre kablene over alle steiner og slikt....
Det var vel den tanken vi var inne på vi også, men om det er fra krigens dager eller etter, det er vel det som er spørsmålet vil jeg tro.Natter wrote:Matte/kabler er formodentlig et jordplan til en antenne (som jeg vil tro har stått på den avbildede sokkelen)..? Tipper det har vært en sender her.
Et meget godt poeng....Stutzpunkt wrote:Tviler egentlig litt på at dette kobberet hadde overlevd 70 år uten vaktholdPå de fleste kystfortene og andre ex-tyske installasjoner var skrapmennene flittige de første årene etter krigen med å plukke ned alt av verdifullt metall for gjenvinning. Så jeg tror dette må være noe etterkrigs.
Ingen gåte herfra, mener bare å huske at det var diverse skriblerier som bekreftet at det hadde vært aktivitet der av HV el etter krigen, noe som evnt kunne forklare hvorfor det var satt opp noe der etter krigen.Fortell gjerne mer Paul... Er ikke så stor fan av gåter
Let rundt emnet 'kystradiostasjon' eller enda nærmere; "Haugesund Radio" ... Masten ble tatt ned på 80-tallet sies det - men jeg vet ikke når den ble reist. Men jeg husker den godt, rød/hvit-malt.Muninn wrote:Så får vi se om jeg finner ut hva som har stått her