HKB 7./980 Kjököen (589) (Kjøkøy fort)

Området som kystfylkene Telemark, Vestfold og Østfold. Oslofjorden var viktig for tyskerne som en viktig konvoirute til kontinentet (bl.a Frederikshavn, Danmark) derfor ble det opprettet mange kystfort langs Oslofjorden for å beskytte ruten.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
molich

Hei Erik.

Hva med en liten omvisningsrunde på fortet? Jeg blir gjerne med og det finnes sikkert flere også :)

MVH Morten C.
MVH Morten C.
Erik Dreyer

molich wrote:Hei Erik.

Hva med en liten omvisningsrunde på fortet? Jeg blir gjerne med og det finnes sikkert flere også :)

MVH Morten C.
Klart vi kan ta en runde der ute, men har en kamerat som bor på Langøya på Kråkerøy som er skikkelig god på guiding i området. Skal spørre om han har tid til og ta en runde der en dag. Så kommer jeg tilbake til saken. ED
ErikD
molich

Det hadde vært kjempeflott :)

Morten
MVH Morten C.
TommyG
Site Admin

Jeg blir velidg gjerne med på en «omvisning» om det skulle bli noe av det :-)
--
Tommy
Erik Dreyer

molich wrote:Det hadde vært kjempeflott :)

Morten
Morten
Har nå snakket med Bjørn E. Kristiansen på Kråkerøy, og det var ok for han og ta en runde en dag. Men kan ikke du "organisere" dette, altså sjekke hvor mange som blir med for så foreslå en dag, for Bjørn E. Mob: 93037872, eller meg 93690540. ED
ErikD
molich

Kjempeflott Erik.

De som i første omgang ønsker å bli med, kan gi tilbakemelding på denne tråden. Da skal jeg jobbe litt i "kulissene " i bakgrunn og se hva som kan bli på agendaen og envt. komme med yttligere info. -Og om mulig, legge ut en tråd på "aktiviteter/turer" litt senere når vi har litt mer kjøtt på beinet.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
Kristoffer

Blir med hvis jeg har tid. :bra:
Benjaminsen

Hvis det blir en ettermiddag på en ukedag, og det skulle passe, så hadde dette vært veldig spennende. :)
Kai
molich

Skal se hva vi kan få til, har en følelse av at det blir lagt til en helg :)

Mulig det blir flere fra Vestfold også ...

Morten
MVH Morten C.
Erik Dreyer

For oss så kan vi få til på ettermiddager tidlig kvelder også f.eks. Jeg er pensjonist og B. Kristiansen er for øyeblikket sykemeldt. Men det passer vel best en lørd. ell. sønd. for de fleste. ED
ErikD
TommyG
Site Admin

Begynner vel etterhvert å bli tidlig mørkt også, så kanskje best å ta det i en helg, for å få bedre tid?
--
Tommy
Erik Dreyer

TommyG wrote:Begynner vel etterhvert å bli tidlig mørkt også, så kanskje best å ta det i en helg, for å få bedre tid?
Er i grunnen enig i det ja....ED
ErikD
molich

Da går vi for en lørdag, eller søndag. Vet ikke hvilken dag som er best egnet...

Morten
MVH Morten C.
Erik Dreyer

molich wrote:Da går vi for en lørdag, eller søndag. Vet ikke hvilken dag som er best egnet...

Morten
I morgen blir vel i tidligste laget, neste helg er jeg bortreist, er ledig sønd. den 18. Men du kan jo ringe B. E. Kristiansen, han klarer fint dette alene han.. hvis det passer bedre for dere helgen 10 eller 11.
ErikD
molich

Tror du misforstod meg litt Erik. Vi bør vel hvertfall vente et par/ 3 uker. Joda, jeg skal ringe og få avtalt med kompisen din.

Morten
MVH Morten C.
Post Reply

Return to “OSLOFJORDEN DIVISJONSOMRÅDE”