The Saboteur (spill)

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Spectre
Posts: 45
Joined: 27 May 2009 16:17

Noen flere som har testet spillet "The Saboteur"?

The Saboteur er et spill som tar plass under andre verdenskrig i paris. Her skal man spille den iskalde irske Sean som tar del i motstandsbevegelsen, bygger opp denne og inspirerer andre til å følge i motstandsbevegelsens fotspor.

The Saboteur er et spill med mye handling. Det handler om å presse ut nazismen med alle tilgjengelige midler, dette innebærer å jakte på generaler og høyere offiserer, sprenge kanoner, radar, luftskyts, sprenge i stykker togbruer og brensellagere (det er rundt 20 forskjellige typer targets du jakter på).

Du kan snike deg innpå motstanderen og stjele uniformen slik at du kan snike deg innenfor fiendens sikrede linjer. Du kan også benytte deg av "Hit squads" fra motstandsbevegelsen, slik at flere fra motstandsbevegelsen kommer deg til unsetning når du skule ha behov for hjelp.

Du har full bevegelsesfrihet, du kan ta deg en kjøretur til Eiffel tårnet, en tur ut på bygda etc. Men husk at tyskerene har satt opp adgangskontroller enkelte plasser, da har duflere alternativer slik som: 1. Skaffe deg et falsk passerkort fra en av "våpensmuglerene", 2. Kjøre rett igjennom å prøve å unnslippe alarmen, 3. Ta en offisers uniform, og en av nazistenes militære kjøretøyer.

En litt "fancy" ting er at okuperte bydeler hvor motstanden er lav så er nesten alle farger borte, og steder hvor motstandsbevegelsen regjerer er det masse fine farger.

Handler mye om å snike seg rundt inne på utstyrsområdene for å forsøke å sette ut dynamitt for å sprenge nazistenes utstyr i luften.

Men... Dette er et spill som lett kunne blitt en god del bedre, det jeg selv ikke likte særlig godt var for det første storyen (primær storyen i seg selv) handler jo nesten mer om bilrace en andre verdenskrig, heldigvis vanner sekundæroppdragene ut dette til en viss grad. Faktisk handler den overhodet ikke om andre verdenskrig storymessig, kun den faktoren at en beleirende fiende må ryddes av vei. En annen ting er det at karakteren du spiller ble litt for mye supermann som kan klatre opp vegger etc som om tyngdekraften ikke eksisteres (i går klatrert jeg opp på toppen av eiffel tårnet).

Alt i alt, for min del et interessant og spennende spill som handler om hva den lille kan utrette, ofte er den beste og raskeste løsningen å ikke å bli oppdaget i det heletatt. Selv om den handler om beleiringen av Paris så er det ikke noen utdypende story som følger denne påstanden. Litt for superhelt (hoppe ned fra 20 meter å overleve, klatre opp vinduskarmene opp 10 etasjer, eller opp eiffeltårnet på 3 minutter for så å hoppe ned tra tårnet ned i et lite basseng vedsidenav tårnet.... tja... For de spillinteresserte vil jeg si dette er en merkelig blanding av commandos, crackdown og Saints Row 2.

Image

Image

Image


Image

Image
Filmer:
http://www.youtube.com/watch?v=WM2vzJbl ... onse_watch
http://www.youtube.com/watch?v=buj7dR5A ... re=related[/img]
User avatar
ørjanvem
Posts: 153
Joined: 21 Feb 2009 19:49
Location: Måløy

Ganske spennande spill med mykje forskjellige oppdrag, det eg likte best var at du kan kjøre zundapp med mg, kubelwagen, og forskjellige pansrete kjøretøy. :)

Kan anbefales.
klipp3r
Posts: 119
Joined: 08 Mar 2009 23:45
Location: Sola

...har fått med meg det er toppløse damer i spillet PDT_Armataz_01_11
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”