Lego battle

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Hehe.. for de som digger lego. Her fant jeg en youtube video med lego battle. Kombinasjonen av lego og ww2 går faktisk ann. trudde ikke at det ble laget amerikanske og tyske legosoldater. eller er det bare "kinakopier"?

http://www.youtube.com/watch?v=UV9n77T4 ... re=related

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Lego hadde lenge en strikt "pasifistisk" policy og lagde tidligere ikke våpen eller til og med visse farger som f.eks. olivengrønn etc.
Moralen har nok veket til fordel for økonomiske interesser (spesielt etter at patentet deres løp ut og kompatible "kinaprodukter" til en brøkdel av prisen ble tilgjengelig).

Lego er jo ellers en egen verden på nettet med et voldsomt marked for delesalg (f.eks. http://www.bricklink.com) og det er bla. flere som lager "customdeler" som våpen, tyske hjelmer etc. (Bricklink er for originale ting, men på eBay finner man stort sett alt annet...).

Ellers er http://www.peeron.com en suveren database for informasjon om sett og unike deler, samt manualer. www.brickfactory.info/ er også en god kilde for sistnevnte.

Om noen lurer: Ja, jeg har en kjellerbod med et par kubbikkmeter med Lego, og hver av de over 250000 delene er sirlig registrert i et spesielt databaseprogram (har dog frigjort meg fra samlegalskapen, og håper å bli kvitt dette med tiden...) :?
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Resultatet da jeg bygde lego sammen med ett yngre familiemedlem en tidligere jul :-)
Lego-Feldartillerie?
Attachments
Bilde 0420.jpg
Bilde 0420.jpg (267.31 KiB) Viewed 289 times
Bilde 0424.jpg
Bilde 0424.jpg (285.74 KiB) Viewed 289 times
Mvh
Tormod
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Ah, Regnet med at det var deg som skulle selge en del på Brikkelauget??, Driver med dette sjøl også, men ikke så hardcore at jeg kjøper slike ting hos brickforge og de andre plassene :)

Tror samlinga her er oppe i flere titusener brikker og minst 500 minifig :)

Man kan også stikke innom på Brickshelf.com søke på ww2, finner mye bra der :smoke:
Hilsen Bård.
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

BunkersBaard wrote:Ah, Regnet med at det var deg som skulle selge en del på Brikkelauget??, Driver med dette sjøl også, men ikke så hardcore at jeg kjøper slike ting hos brickforge og de andre plassene :)
Vet ikke om den var myntet på meg, men jeg la ut noe der for en god tid tilbake. Problemet er bare at det tar så fordømt mye tid... Etter å ha fått unna noe på QXL, endte det opp med at alt ble stuet vekk inntil jeg får hodet over vannet igjen PDT_Armataz_01_18 (har ikke skjedd så mye der de siste 1,5-2 årene...).
BunkersBaard wrote:Tror samlinga her er oppe i flere titusener brikker og minst 500 minifig :)
Minifigurer er populært ja. Solgte alle som ikke tilhørte komplette sett for en pen slump på QXL i sin tid (tror det var bortimot 1500 figurer + et par tusen løse tilbehør...).
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Stutzpunkt wrote:Resultatet da jeg bygde lego sammen med ett yngre familiemedlem en tidligere jul :-)
Lego-Feldartillerie?
Stilig! Kan nesten se ut som det er Skifte som er på ferde!? :m16:
Mvh.
Jon-Vegard
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Natter, var deg jeg siktet til, du hadde nok samme nick der ;) ... TROR jeg lasta ned en fil med liste, om den var fra deg eller en annen husker jeg ikke, regner med du ikke har oppdatert listen etter salget du har gjort unna??... jeg prøver å la vær å kjøpe gamle sett for jeg bare ødelegger dem, men kunne tenkt meg å kjøpe noen gamle Legoland sett (det som nå heter City) til min bror som får så blanke øyner av komplette sett :D :D

(vi kan ta resten på PM om du vil)
Hilsen Bård.
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Jon-V: dette kanonsettet kan i det minste raseres med god samvittighet hvis gutta i blått/"Sprengt eiendom" går løs på det ;-)
Mvh
Tormod
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

BunkersBaard wrote:Natter, var deg jeg siktet til, du hadde nok samme nick der ;) ... TROR jeg lasta ned en fil med liste, om den var fra deg eller en annen husker jeg ikke, regner med du ikke har oppdatert listen etter salget du har gjort unna??... jeg prøver å la vær å kjøpe gamle sett for jeg bare ødelegger dem, men kunne tenkt meg å kjøpe noen gamle Legoland sett (det som nå heter City) til min bror som får så blanke øyner av komplette sett :D :D
(vi kan ta resten på PM om du vil)
Det kan rime det - jeg la ut en liste der, men husker ikke hvor mye som forsvant etterpå (har holdt den oppdatert, men nå er det lenge siden jeg har gjort noe med dette).
Tar alltids i mot forespørsler på ting (PM), men du bør i så fall ha god tålmodighet, for jeg skal være ganske motivert (og ha god tid) før jeg begir meg ned i den boden på leting etter bestemte sett... :-| (større "bestilling" = større motivasjon ;) ).
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Jeg forstår deg, er ikke akkurat det vi voksne stresser med hehe.... gir deg beskjed når jeg "orker" å spørre med slikt, har 2 sønner på 8 og 11 som er litt mer interressert i å rote med dette enn å holde orden på det :D så da går det den veien.. Jeg har nok holdt på dette i såpass mange år at jeg kvier meg med å kvitte meg med noe :)

Nylig bygde jeg meg en bunkerinngang i en slags fjelldiorame, men så dum jeg var tok jeg ikke bilde av dette, der var det SNOTet en fin "1942" over inngangen med soldater fra Toystory serien, men byttet ut med gule tryner istedenfor de grønne..

For du uvitende så betyr SNOT, Stud Not On Top, dvs legoklossene har slike tupper på oversiden av klossene som kalles Stud, så når dem peker sidelengst, underifra etc etc som teksten forklarer kalles det SNOT :D, ja er ivrig innen for det temaet der :D

Som sagt så finner man masse rart på Brickshelf.com, dette er legofansens svar på billedfremvisning av sine kreativiteter :D
Hilsen Bård.
User avatar
Tarjei
Posts: 927
Joined: 30 Jul 2006 1:53
Location: Bergen

Wow, har drevet med Lego i alle år, men disse nettsidene var nye for meg. Nå vet jeg hva jeg skal bruke kvelden på i alle fall....
User avatar
Zetex
Posts: 112
Joined: 15 Jul 2015 0:41
Location: Bergen

Kom over denne på nettet. Byggeanvisninger til diverse WW2 relaterte tema i Lego. Legger den inn her dersom noen er interessert.

https://www.brickizimo-toys.com/en/91-world-war-ii
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”