Noen som har info eller bilder fra hkb 16/981 Risenes?

Større grupper av kystfort ved innløpet til Sognefjorden og Nordfjord. Disse batteriene lå hovedsaklig under kommando fra Bergen, men det var mye flytting av grensene i dette divisjonsområdet.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
tommy
Posts: 5
Joined: 23 Dec 2007 12:37
Location: florø

dette fortet virker spenende ut fra boka til KRB kysten er fronten ! noen som har bilder eller info om dette anlegget i dag ? skal forbi der med båt før nyttår og det kunne vært ok og tatt en befaring
Mvh Tommy S
User avatar
flyvrak
Posts: 243
Joined: 16 Aug 2007 20:44
Location: Heimdal
Contact:

Hei, var der i 2002. Fant bare ett bilde i arkivrotet mitt. PDT_Armataz_01_20
Håper det er riktig sted. Jeg kalte det Vatne og det ligger på sørsiden av Sognefjorden, rett sør for Sula.

Kjell
Attachments
Vatne.jpg
Vatne.jpg (79.71 KiB) Viewed 384 times
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Hei Tommy,
Trykk på www knappen min under her. Har eindel bilete liggande ute. Eg fortalte deg litt om fortet då vi var samla i sani-bunkeren. Håpar den eine inngangen til fjellanlegget framleis er open. Det går rykter om murstein og sement....
tommy
Posts: 5
Joined: 23 Dec 2007 12:37
Location: florø

takk for hyggelig lag på julebordet ! tenkte og stoppe på risenes på veg nordover igjen , ville vere synd om det er gjenmurt ! spesielt da det ligger så langt utenfor flora krigshistorielag sitt graveløyve! haha 1hod jul og godt nyttår mvh Tommy S
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

ville vere synd om det er gjenmurt ! spesielt da det ligger så langt utenfor flora krigshistorielag sitt graveløyve!
Var det en utfordring? :D

Må ta masse bilder og sende til meg :)

/Kim
Flora krigshistorielag
bisQuit
Posts: 6
Joined: 30 Sep 2007 22:10
Location: Florø

Finnes Dynamitt. Så litt murstein skal ikkje være store hindringen dersom lystene blir for store.
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Rolig no....
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Dynamitt er til for å destruere, og det er vel ikke akkuratt det vi driver med :)
Flora krigshistorielag
Post Reply

Return to “SOGN OG FJORDANE”