ukjent havn

Har du liggende gamle bilder du vil dele med andre - Eller noen du lurer på hvor er tatt? Alle bilder fra krigen er velkommen hit for diskusjon!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

StigG
Posts: 441
Joined: 17 Aug 2008 22:35
Location: Finnsnes

Jeg får ikke det første bildet til å være Narvik. Ser ut som åpent hav øverst til høyre, og det stemmer lite hvis bildet er tatt fra malmkaia og inn mot byen.
MVH

Stig G
RasmusTerne

Stig G skrev:
Jeg får ikke det første bildet til å være Narvik. Ser ut som åpent hav øverst til høyre, og det stemmer lite hvis bildet er tatt fra malmkaia og inn mot byen.
_________________
Enig. Definitivt ikke Narvik.
Sigfred R.
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Har ikke de fleste avisene spalter hvor man kan få hjelp til å identifisere steder på bilder?
Mvh.
Jon-Vegard
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Jon-Vegard wrote:Har ikke de fleste avisene spalter hvor man kan få hjelp til å identifisere steder på bilder?
Lokalaviser har vel gjerne det, men det er vel et ganske vidt spekter av lokalaviser mellom Narvik og Horten :D
--
Tommy
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Har sett på gamle bilder av Moss så det er uteluket, Samme med Horten.
ranvik
Posts: 162
Joined: 03 Oct 2008 13:19

det jeg ser av fast lande merker er jærn banen som går helt ned ved vannet og ut på brygga, + det huset med kirkespir er gammel klassisk jærnbane stasjon.

siden det er jernbane vil det jo si at byen må ha det , samt ligge ved vannet med åpent ut hav rett ut. (ikke alt for mange av dem må jeg si.)

kan værtfall si 100% sikert det IKKE er noe i vestfold(larvik,sandefjord,tøsnberg,holmestand og innover til og med drammen.)
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Erik E wrote:Noen som tar denne?
Litt spesiell bygning på kaien i bakgrunnen:
Du kan ikke legge ut en større verson, eventuelt på pm.
Litt lettere å se detaljer da.
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Nå har jeg sett i gjennom alle stasjonene i stasjonsøk hos jernbaneverket.no
Ingen ting å finne der :(

Men magefølelsen min sier at jeg har vært der, såifall må det være sørøst i norge...

Min far er dreven på jernbanehistorie, men data kan han ikke så får ikke vist han bildet

Apropos jernbanehistorie så må en tenke at det har vært flere små privateide jernbanestrekninger i norge.

Også de fleste byene utvida seg utover vannkanten etter krigen, noe en også må ha med i tankene

ser heller ikke om jernbanen går gjennom hele bildet (i første post i tråden) så enten er det tunnel til høyre i bildet eller så er det et endestasjon/industristasjon??!!

Spennende tråd også så jeg prøver å bidra litt ;)
Hilsen Bård.
User avatar
Natter
Posts: 6386
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Å søke på havner er nok mer relevant enn jernbanestasjoner...

Bildesøk på norske havner i Google gir et utall treff (også om man tar med med "jernbane"). http://www.havn.no/ kan kanskje også være en kilde til info.

Vet ikke hva slags fartøyer som ligger her, men hvis det er taubåter kan det vel tyde på en større havn i alle fall?
Tore E
Posts: 174
Joined: 26 Mar 2007 10:42
Location: Trondheim
Contact:

Det første som slo meg var Kragerø. Og da tenker jeg først og fremst på formasjonen på åsen ned mot sjøen helt i bakgrunnen.
Kristoffer
Posts: 112
Joined: 07 Nov 2008 21:29
Location: Ås

Konstruksjonen helt til venstre i bildet ligner en rampe til en jernbaneferge.
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Tore E wrote:Det første som slo meg var Kragerø. Og da tenker jeg først og fremst på formasjonen på åsen ned mot sjøen helt i bakgrunnen.
Nå er det vel ikke ut mot åpent hav fra Kragerø by, den ligger innenfor øyer.
Så jeg tror ikke det er der heller, kan ikke huske å ha sett en slik bygning der når jeg bodde der heller.
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Konstruksjonen helt til venstre i bildet ligner en rampe til en jernbaneferge.
Hm... 5-6 sider lenger bak i albumet ligger dette bildet:
Når du sier det så ser det ut som det er tatt samme sted, så hvor hadde man jernbaneferger i 1940-45?

Erik
Attachments
Jernbaneferge.jpg
Jernbaneferge.jpg (55.85 KiB) Viewed 180 times
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Hva står det på bygget på kaia, ved siden av jernbane vognene ?
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Knapt leselig, men ganske sikkert at det står "Güterabfertigung"...
Altså "Godsterminal"...
Post Reply

Return to “Originalfotos - Foto Id”