Hærverk HKB Floröy

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Knut Ø.

Legg denne her under kaffekroken, trur den passar best her

Det måtte jo skje før eller seinare, det som nokon brukar tid og ressursar på å få til, må andre bruke ressursar på å ødelegge. Tenk om dei heller kunne bruke kreftene sine på å hjelpe til med å rydde opp.

Boss, stein og materiell er kasta ned i trappenedgangane, inngangen til den lange VF bunkeren som knyter saman to stillingar er tagga og ei fleire hundre kilo tung steinblokk er velta nedi og har slått laus store betongbitar av trappa.

Reknar med dette er fjortisfakter. Forbanna irriterandes og unødvendig.
Attachments
Store sterke fjortisar har jobba godt med å få velta denne nedi.
Store sterke fjortisar har jobba godt med å få velta denne nedi.
02052008047_.jpg (47.62 KiB) Viewed 1377 times
Tagging er tøft, syns enkelte.
Tagging er tøft, syns enkelte.
02052008045_.jpg (56.7 KiB) Viewed 1377 times
Trappenedgang. Morsomt å kaste stein tilbake nedi her.
Trappenedgang. Morsomt å kaste stein tilbake nedi her.
02052008041_.jpg (49.25 KiB) Viewed 1377 times
Erling

PDT_Armataz_01_10 Må bare for sagt at dette var utrolig trist å se.
Etter alt det flott arbeidet dere har gjort. Håper bare det er noe som har sette dem.
Fortsette med det godt arbeider som dere gjør. :)
Erling
Rolf

Triste greier..

Dere har ikke muligheten til å få lys på der oppe, og kansje bli sponset av et vaktselskap slik at de stikker innom nå og da i løpet av kvelden/natta?

Alternativt, alliere seg med hundeeiere/klubber og be de si fra ved "kveldsaktivitet" oppe på batteriet? De fleste er jo smarte nok til å ikke gjøre hærverk hvis sjangsene for å bli avslørt er tilstede.

Kommer dere til å gjøre en sak på dette i lokalavisa?
Knut Ø.

Rolf wrote:Kommer dere til å gjøre en sak på dette i lokalavisa?
Hadde tenkt å skrive ein epost til Firdaposten og legge ved nokre bilete så får vi sjå om dei vil ta det på trykk.

Vi må ha ein diskusjon på korleis vi på best mulig måte kan forebygge og forhindre hærverk her, så forslag blir mottatt med takk. Området er sentrumsnært og tiltrekk seg eindel ramp. For ei stund sidan lagde eg også til nokre enkle skilt med ein tekst om at hærverk er gjer uoppretteleg skade på krigsminna, og med ei oppfordring til å melde seg inn i laget og ta vare på dei istadenfor å ødelegge dei. Dessverre har vi ikkje fått anledning til å henge dei opp endå. Men kjem til å gjere det snart.
KGJ

Mange gode ideer her vi kan følge opp ser eg. Alliere oss med naboar har vi snakka om og vi kjem til å prøve å få til ei slags oppsynsordning.

Resultatet av slikt er jo ofte at alle må betale for det nokre få har stellt til, slik blir det nok også denne gangen. Alle bunkera ved kanonstillingane står åpne, vi skal rydde opp og prøve å ha det slik litt til, men blir det meir hærverk låser vi av samtlege, også dei anlegga vi i framtida kjem til å åpne.

Vi har vore plaga med ein del hærverk, innbrot og forsøk på innbrot i fleire av dei andre anlegga vi har også, særleg Regelbau bunkerane i Storåsen. Dette byrja og tære voldsomt på tolmodigheita mi kjenner eg, så derfor håpar eg at eg slepp å ferske nokon PDT_Armataz_01_19
Flora krigshistorielag
tommy

eg har notert meg de som gjør dette hærverket på ønskelista mi (om vi finn ut Hvem de e ) så får vi se hvem som har lykken med seg ! meg eller de det måtte være !
laser677

jævla synd!
eg var i den bunkeren forrige hælg og da var den heilt fin og no!!!
forbanna skrot****..
viss du får tak i den personen/personene så gi dem skikkelig inn!
PDT_Armataz_01_19
Lasse E
KOS
Moderator

laser677 wrote:så gi dem skikkelig inn!
...det beste er vel om en kan gi de interesse for historien - da kan en få noe positivt tilbake PDT_Armataz_01_18

mvh
KOS
Erling

:) Ja, kanskje fått de med i dugnadsgjengen? Så kan de få ut noe av energien.
(hvis du fant ut hvem det var kunne du gi de et tilbud om å rydde opp eller bli politianmelt.)
Men, la ikke dette ødelegge gnisten for det fantastiske arbeidet dere gjør.
Erling
Øksnevad_2

Hei :)
Ny bruker her.

Jeg er enig med Erling her. Valget mellom å rydde opp det en selv har ødelagt/gjort eller å bli politianmeldt er nok den beste løsningen. Hvis han/hun/de har valget mellom å rydde opp eller bli politianmeldt så tror jeg ganske sikkert at de velger første alternativ fremfor det siste!
Det tar sikkert ikke mange dagene før det er skinnende rent der nede hvis de får disse Alternativene. PDT_Armataz_01_18

Som Erling sa: Men, la ikke dette ødelegge gnisten for det fantastiske arbeidet dere gjør. Veldig viktig :)

Lykke til :)
Mvh Leander Haslerud
http://www.FestungNorwegen.net
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”