HKB 1/974 Laukvik, kommandobunker R 636 ?
Thomas
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Fra hvilket kystfort er dette bildet tatt?
Thomas
Thomas
- Attachments
-
- Question.jpg (153.78 KiB) Viewed 1558 times
Godtar den, HKB 48/973 Kabelvaag, værsegod neste!
Thomas
Thomas
Hei.
Holder quizen "nordpå"
Hvor er dette? Bonuspoeng for bunkertype!
Hilsen Sigfred R.
Holder quizen "nordpå"

Hvor er dette? Bonuspoeng for bunkertype!
Hilsen Sigfred R.
- Attachments
-
- F10.jpg (102.8 KiB) Viewed 1469 times
Hei!
Bildet er tatt på Grøtavær, og viser kommandobunkeren til Grøtavær Fort i KA. Inngangen til fjellanlegget vises vel i bildets bakgrunn.
Kommandobunkeren en R 636, mener jeg.
Uansett bygget som kommandobunker til HKB 12/983.
Hvorfor ligger ikke regelbauen på Atlantic Wall Norway? Er det ingen av kystfort-medlemmene som forer disse sidene med oppdatert informasjon?
Mvh
BJørnen
Bildet er tatt på Grøtavær, og viser kommandobunkeren til Grøtavær Fort i KA. Inngangen til fjellanlegget vises vel i bildets bakgrunn.
Kommandobunkeren en R 636, mener jeg.
Uansett bygget som kommandobunker til HKB 12/983.
Hvorfor ligger ikke regelbauen på Atlantic Wall Norway? Er det ingen av kystfort-medlemmene som forer disse sidene med oppdatert informasjon?
Mvh
BJørnen
Hei.
Korrekt svar. Bildet er fra ca. 1961. Utsprenging av fjellanlegg så vidt kommet i gang. Er noe mer skogvokst nå.
Sigfred R.
Korrekt svar. Bildet er fra ca. 1961. Utsprenging av fjellanlegg så vidt kommet i gang. Er noe mer skogvokst nå.

Sigfred R.
Siden dette var innen eget område og at jeg ikke har tid til å finne frem noen ny quiz så åpner jeg for hvem som helst. Hint morro med quizer som man kan finne frem til uten å ha vært der. Med å bruke andre hjelpemidler for å finne frem til steder.
Så jeg håper den neste er ei skikkelig adventsnøtt.
Hilsen
Bjørn
Så jeg håper den neste er ei skikkelig adventsnøtt.
Hilsen
Bjørn
Scharnhorst, Moltke og Gneisenau var tradisjonsnavnene brukt på de tre kanonene. Referer ikke til den moderne Scharnhorst, men 1. verdenskrig. Ingen direkte link materiellmessig.TommyG wrote:MKB 3/513 Kiberg ?
Hva kommer navnet "Scharnhorst" malt på siden der egentlig av? De skipene ved det navnet ble vel senket til sjøs, slik at jeg antar det ikke var noe som man hadde reddet i land fra de?
JEF