Tur til Horten 17. Januar
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Du må nok beregne litt kjøring.superfuzz wrote:Prøver å stille fra Nøtterøy men må kanskje ha med et par unger for å få dispensasjon fra kona. Blir det stor rundtur eller blir vi i ett område? Og er Lidl lagt ned eller er butikken operativ ennå? De har bra øl der...
Er litt over gangavstand mellom batteriene på karljohansvern, fjellanlegget sølvkrona og festningen på "brårudåsen" om du ikke er maratonløper da

Og som Einherjer skrev, Lidl er lagt ned og Rema 1000 tok over lokalene der de driver butikk videre. Så de har øl der fremdeles men kanskje ikke akuratt den typen du er ute etter.
- Stutzpunkt
- Moderator
Slik som Espen K sier; det blir litt kjøring på denne turen. Har lagt med et kart som viser avstandene litt på de stedene som er bestemt (hittil). Det er jo naturligvis mer på KJV, så jeg har avmerket de tre store batteriene der.
- Attachments
-
- temp_kart.jpg (41.58 KiB) Viewed 2095 times
Mvh
Tormod
Tormod
Regner med det skal gå greitEinherjer wrote:Har du plass til meg?TommyG wrote:Jeg passerer gjennom Oslo, og har plass til 1 ekstra person i bilen.kire wrote:Hei
Er det mulighet for nykommere på forumet ,vi er i tilfelle 2 stk som gjerne vil være med .
For ordens skyld ; er det flere fra Oslo eller som passerer gjennom Oslo på veien nedover så kan vi samkjøre. jeg har plass til 2stk i min bil + eventuelt utstyr.
Ikke så stor kar som har kontor i etasjen under deg

Med mindre det kommer til noen flere, så kan vi jo ev. også begge få plass i bilen til Kire?
--
Tommy
Tommy
Det er ordnet, TommyG.
Mvh
Yngvar

Mvh
Yngvar
TommyG wrote:Regner med det skal gå greitEinherjer wrote:Har du plass til meg?TommyG wrote:Jeg passerer gjennom Oslo, og har plass til 1 ekstra person i bilen.kire wrote:Hei
Er det mulighet for nykommere på forumet ,vi er i tilfelle 2 stk som gjerne vil være med .
For ordens skyld ; er det flere fra Oslo eller som passerer gjennom Oslo på veien nedover så kan vi samkjøre. jeg har plass til 2stk i min bil + eventuelt utstyr.
Ikke så stor kar som har kontor i etasjen under deg
Med mindre det kommer til noen flere, så kan vi jo ev. også begge få plass i bilen til Kire?
Full bil er mindre kostnader pr hode og en stor besparelse for mijøet ;-)
Ser du har merket av maza også, fått noen avklaring angående øvelsesobjektet ?
- Stutzpunkt
- Moderator
Det var egentlig mest for å vise den geografiske spredningen, et skikkelig "turkart" er på vei!
Men ved Havarivernskolen (prikken helt nederst) så ligger restene av MaZa Oslofjord/Horten. Så har du "prikken" lengst til venstre som er Braarudåsen/Bergbatterie, og prikken rett til venstre for KJV er sølvkrona.
Men ved Havarivernskolen (prikken helt nederst) så ligger restene av MaZa Oslofjord/Horten. Så har du "prikken" lengst til venstre som er Braarudåsen/Bergbatterie, og prikken rett til venstre for KJV er sølvkrona.
Mvh
Tormod
Tormod
- Stutzpunkt
- Moderator
Her er et litt bedre kart. Har plottet inn litt ekstra informasjon fra b.la KTB'n til See.kdt Oslofjord som viser noen tyske installasjoner i Horten og omegn.
Passasjene inn og ut av til Horten var og er ennå preget av to veier; forbi Falkenstein i nord og Borre i sør. I sør gikk det Panzerhöckerhindernisser ("Hitler-tenner") fra kysten og opp til området rundt Borre kirke. Det meste rundt Borre er helt borte idag, men det er skrevet en god artikkel om stillingene her i "Borreminne" fra 2006, legger også med to bilder fra samme artikkel.
Stillingene på Falkenstein er litt mer spredt og tar en stund å gå til, men vi satser på å få plass til noen av de på turen, fullstendig turprogram kommer rundt den 12.
Passasjene inn og ut av til Horten var og er ennå preget av to veier; forbi Falkenstein i nord og Borre i sør. I sør gikk det Panzerhöckerhindernisser ("Hitler-tenner") fra kysten og opp til området rundt Borre kirke. Det meste rundt Borre er helt borte idag, men det er skrevet en god artikkel om stillingene her i "Borreminne" fra 2006, legger også med to bilder fra samme artikkel.
Stillingene på Falkenstein er litt mer spredt og tar en stund å gå til, men vi satser på å få plass til noen av de på turen, fullstendig turprogram kommer rundt den 12.
- Attachments
-
- Copy of bilde_Borre-Sperre-2.JPG (167.4 KiB) Viewed 1976 times
-
- Copy of bilde_Borre-Sperre.JPG (60.25 KiB) Viewed 1976 times
-
- Horten_kart.jpg (272.75 KiB) Viewed 1976 times
Mvh
Tormod
Tormod
æsj da, langtidsvarsellet sier snø på torsdag og fredag.
men det kan fremdeles endre seg.
http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Ho ... arsel.html
- Stutzpunkt
- Moderator
Med tanke på hvordan været har forandret seg på de siste turene, håper jeg virkelig det blir tilfelle her også, det blir jo litt gambling når man arrangerer tur i januar!Espen K wrote:æsj da, langtidsvarsellet sier snø på torsdag og fredag.

Mvh
Tormod
Tormod