Joda, dette er en kjekk sak - om ikke annet gir det et mer håndfast turminne, som man kan spille av og mimre om/ "gjenoppleve" senere.Erik H wrote:Først trudde jeg at jeg måtte laste ned kompatibel software for å se "geotaggingen", men man laster bare ned filen og dobbeltrykker på den.. for den som har "Google Earth" vil få seg en positiv overraskelse
Som bemerket ovenfor er dette et veldig kjapt sammenrasket eksempel, hvor jeg har tatt bort en del av "virringen" min rundt på området (fremstår muligens mer målrettet enn tilfellet var... ;-) ).
Kameraklokken min var også helt feilstilt på den turen (viktig nytt punkt for en pre-tur sjekkliste: Still riktig tid på kamera(er) ift. GPS, da sparer du en del etterarbeid), og jeg har ikke orket å fininstille dette - bare flyttet bildene manuelt i redigeringsmodus til sånn ca. riktig posisjon. Som man ser, samles også flere bilder i samme punkt ut fra at de er tatt innen en viss tidsperiode eller distanse. Disse parametrene kan man også justere for å få en mer presis lokalisering av bildet i tracket (må bla. ses i sammenheng med hvor høy frekvens man har brukt på loggingen). Man kan også velge hvor store bildene skal være (i eksemplet er de svært små ift. originalen, og jeg har i tillegg bare tatt med noen få).