Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Siden ingen svarer er quiz`en igjen åpen for den som vil....
Hei!
Synes spørsmålene her er vanskelige.
Legger derfor ut et lett:Hva og hvor?
Sigfred R
Synes spørsmålene her er vanskelige.

Sigfred R
- Attachments
-
- Hvor finnes denne?
- Bilde II.jpg (151.38 KiB) Viewed 1791 times
Landskapet passer veldig bra med det ved Batterie Dietl, Steigen.
mvh.Kjell
mvh.Kjell
litt vanskelig å se ut i fra bildet, men dette er jo en av de større bunkere bygd i Norge. Jeg regner med at det er en R608 for stab (HQ).
Erik H
Erik H
Hei!
Er tilbøyelig til å gi deg rett,utseende er ganske likt,men i følge Atlantikwall research er det en R 608,regimentgef.stand på Batterie Dietl.Nytt bilde røper den bedre
Så vi går for delt løsning mellom Carsten og Kjell?
Hilsen Sigfred R.
Er tilbøyelig til å gi deg rett,utseende er ganske likt,men i følge Atlantikwall research er det en R 608,regimentgef.stand på Batterie Dietl.Nytt bilde røper den bedre
Så vi går for delt løsning mellom Carsten og Kjell?

Hilsen Sigfred R.
- Attachments
-
- Reg.gef.stand.jpg (108.49 KiB) Viewed 1728 times
Mæ da? PDT_Armataz_01_09
Mens fintellingen pågår om hvem som har rett til og gå videre, slår jeg til med nok et foto. Det er flere av samme type på denne øya, men hvor?
kjell
kjell
- Attachments
-
- IMG_5911.jpg (108.84 KiB) Viewed 1721 times
Erik H hadde rett i hva slags regelbau det var, jeg foreslo en dobbelmannskaps bunker, som er så fjernt fra et HQ som du kan komme.
Jeg ble rett og slett lurt av ingangene i forhold til tobruken.
Go Erik H
Mvh
Carsten
Jeg ble rett og slett lurt av ingangene i forhold til tobruken.
Go Erik H
Mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
Fikk assosiasjoner til Stützpunkt Rekdal 22/976 på bildet til T.H, men det er vel neppe riktig svar.
Venter også på forslag til løsning på hvor stridsvogntårnet jeg la ut, befinner seg.
mvh.Kjell
Venter også på forslag til løsning på hvor stridsvogntårnet jeg la ut, befinner seg.
mvh.Kjell
mere info? jeg har ikke peil! nord sør? er øya stor?Det er flere av samme type på denne øya, men hvor?
Erik H