ser at det er blitt en nedgang i antall innlegg. Grunnen er jo ganske så innlysende da forumet egentlig ikke diskuterer så mye, men heller legger inn ny informasjon om enkelte kystfort/bunkere og støttepunkt. Det sier jo seg selv at det er bare så mye informasjon man kan bidra med og i denne sammenheng så lurer jeg på om det er noen andre tema som man kan bidra med for å få opp volumet. Det er jo bare et stor volum som sikrer nye medlemer og fremtiden for forumet.
Jeg skal være den første til å innrømme at jeg gjerne kunne ha lagt inn mer, men for meg så har jeg et stort ansvar med å opprettholde sidene sånn fysisk at jeg ikke finer tid. ikke på langt nær lei, det er mengder av informasjon som man kan bidra med rundt trondheimsfjorden, men slikt tar tid å finne ut av.
Målet mitt er å reklamere mer om kystfortsidene slik at det kommer inn flere brukere, men hvordan gjøre slikt uten at jeg må blø økonomisk? Jeg vil iallefall takke alle som har kjøpt tegningen min og bøker gjennom forumet. Dette er med på å dekke inn utgiftene til forumet. har også fått bedskjed om fra en god bruker at hvis det ble for dyrt så ville han dekke noe av utgiftene.
Men nå er det ikke økonomi dette gjelder, men hvordan flere brukere kan delta og komme med sårt trengt info om alle de tyske innstallasjonene som vi finner langs kysten. Er det flere tema vi trenger? fordi det er diskusjoner som vil garantere større oppsluttning om forumet fordi det er da lettere å komme med en mening som absolutt ikke er basert på tekniske detaljer. F.eks " Det mest Imponerende Kystfortet" er bra lest, men her trur jeg mange ikke kan komme med noe forslag fordi man mangler grunnlag til en mening. Kanskje mer informasjon er tingen?
Diskusjon er bra, men erfaringsmessig er diskusjoner en typisk "vinn eller tap" diskusjon. Da syns jeg det er bedre med "dumme spørsmål", fordi det ikke fins dumme spørsmål! (nesten ikke da

Kom med innspill. Er dette din hobby så har du også stor interesse for at forumet lever videre!
Med hilsen
Erik Hårberg