Stillinger i Horten/ Vestfold
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Jon-Vegard
Dette er nok en av de mest vanlige hulene for lagring av sprengstoff og evt. ammo. Har noen av dem rundt om kring. Kort z formet hul.
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard
Hørs ganske rimlig ut Jon-Vegard. Jeg fikk snakket med en kar som bodde i nærheten, og han fortalte en "røverhistorie" om denne plassen, noe som jeg ikke trodde spesielt på. Stoler mer på din versjon enn hans, for å si det pent.
Du sitter kanskje på bilder også, Jon-Vegard?
Morten
Du sitter kanskje på bilder også, Jon-Vegard?
Morten
MVH Morten C.
- Jon-Vegard
Ikke fra denne, men har vært inne i den!
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard
Det har vel gått røverhistorier om at denne går helt opp til hulen på røreåsen, men det stemmer overhode ikke 

Ja, det tror jeg sikkert Espen
Jeg hørte at det skulle være en kommandobunker sprengt inn i fjellet her, og at åpningen nede skulle være påbegynt nødutgang for denne. Det skulle også være en stor pipe på toppen, da sikkert lufteanlegg med ventilasjon på toppen, forvekslet med den på Sølvkrona ( velger jeg å tro) . Det skulle også være inngang til denne komm.bunkeren på toppen med dør som var låst, men etter å ha blitt brutt opp flere ganger, ble den omsider murt igjen.
Morten

Jeg hørte at det skulle være en kommandobunker sprengt inn i fjellet her, og at åpningen nede skulle være påbegynt nødutgang for denne. Det skulle også være en stor pipe på toppen, da sikkert lufteanlegg med ventilasjon på toppen, forvekslet med den på Sølvkrona ( velger jeg å tro) . Det skulle også være inngang til denne komm.bunkeren på toppen med dør som var låst, men etter å ha blitt brutt opp flere ganger, ble den omsider murt igjen.
Morten
MVH Morten C.
Stemmer helt sikker med amo-lager. Er ikke store greiene og på toppen av dette lille fjellet finnes ikke mye.
Morten
Morten
- Attachments
-
- Holtanveien 1.JPG (362.87 KiB) Viewed 1414 times
-
- Holtanveien 2.JPG (334.45 KiB) Viewed 1414 times
-
- Holtanveien 3.JPG (384.61 KiB) Viewed 1414 times
MVH Morten C.
Du har vert på mine trakter du ja....
Men hvorfor plassere et amo-lager der?
Men hvorfor plassere et amo-lager der?
Det var ikke meningen å tråkke noen på tærne, Espen. Hadde jo håpet at du kanskje satt på noen bilder, når ikke J-V hadde noe.
Da måtte jeg jo finne på noe, er ganske ofte i Horten jeg
Ja, hvorfor ? Det kan jo være det store spørsmålet
Morten

Ja, hvorfor ? Det kan jo være det store spørsmålet

Morten
MVH Morten C.
Du skal nok litt nærmere enn innenfor bygrensen før du står oppå tærne minemolich wrote:Det var ikke meningen å tråkke noen på tærne, Espen. Hadde jo håpet at du kanskje satt på noen bilder, når ikke J-V hadde noe.
Ja, hvorfor ? Det kan jo være det store spørsmålet![]()
Morten

Har ikke noen bilder fra denne nei, ikke det at den er så spennende heller.
Kan det ha vert en kontrollpost i krysset og at de derfor har påbegynt denne hulen, eller har det vært større planer som ikke har kommet igjang tro?
Du får si ifra når du er over nestegang så kan vi jo ta en runde å kikke litt på diverse ting om muligheten er der

- Jon-Vegard
Ikke ammo-lager, men sprengstoff. Sannsynligvis har det vært en leir like i nærheten. Har sett flere steder at disse lagerrommene ble lagt noe utenfor.
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard
Var en runde nede på karljohnsvern i dag og vannstanden var mye høyere enn vanlig.
Dette fundmentet lå nå å badet i vann, normalt er det godt å tørt rundt det.
Dette fundmentet lå nå å badet i vann, normalt er det godt å tørt rundt det.
- Attachments
-
- Slik ser den ut til vanlig.
- IMG_9689_resize.JPG (62.97 KiB) Viewed 1280 times
-
- Slik så det ut ved 13 tiden i dag
- IMG_7180_resize.JPG (254.24 KiB) Viewed 1280 times
Høyt vann, og frisk vind på søndag. Rart og se takstein som flyr
Ang. denne stillingen så er det irriterende at vi ikke finner ut hva den har vært brukt til.

Mvh
Yngvar
Yngvar