Infanterieschild 1916

AT/PAK/MG-Bunkere og FLAK installasjoner samt all uststyr som har med radio, optisk, elektrisk m.m

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Hand

Hva kan noe slikt være verd? Tingen er ca 30X60 cm og 10mm tykk. Har "dingleluke" som dekker hullet, ca 5X12cm.
Veier omlag 15 kg.
Noen som samler på sånne saker?

Hand
KOS
Moderator

Why ask ?

Det er vel et 'Grabeschild' kanskje - http://www.kystfort.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=612 PDT_Armataz_01_29

KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
Hand

Det stemmer sikkert KOS, har ikke mye greie på slikt. (heller) Fikk det sammen med et oljefat og noen "jerry-kanner" for en del år tilbake.
Kannene viste seg å være fra -60-tallet, så de ble gitt evig permisjon i restavfallet. Deler av dem hang sammen på grunn av den utvendige malingen.
Oljefatet (1942?) representerer ikke så stor verdi vil jeg tippe, ikke så lett å putte inn i vitrineskapet.
Stålplaten er kanskje mer intr. for noen. Lurte bare på om den var verdt noe, om det var bryet verdt å omsette den. Er det bare småpenger harr det neppe noe for seg.

Mvh
Hand
KOS
Moderator

Hand wrote:Er det bare småpenger harr det neppe noe for seg.
Da må du nesten håpe på at noen med samler-interesse og -erfaring kommer med innspill.
Kan vel i farten komme på en rundt 10+ mer eller mindre fast-støpte her i distriktet av de, og de kom vel i sin tid fra et stort overskudd etter første V.K.
- så sånt sett kan det være like greit at prisen ikke er kjent ;-)
Du kan jo alltids ha det i en 'tema-hagedekorasjon'. Fritstående i en skyttergrav om tema er WWI eller fastmurt om temaet er WWII :)

mvh
KOS

Men, et fint bilde av det - og hvor det ble 'demontert' hadde jo vært okei..
Hand

Skal se på det med bilde.
Vet ikke om det noen gang har vært "fast" i noe. Forstod det mer var et "jordfunn", fyren hadde "funnet" det. På den tiden var jeg enda mindre opptatt av detaljer enn jeg er i dag.

Ideen med hagedekorasjon var slettes ikke dum :bra: Men det spørs vel hva ØKH sier til slikt. Løpegraver, dekningsrom, samband, optikk.... Det hadde vært noe til hage!

Mvh
Hand
KOS
Moderator

Hehe, en plutselig (uforklarlig) entusiasme i hagearbeidet :-D
Det hadde bekymret 'woman in charge' det :smoke:

EDIT: NB! Et jordfunn befinner seg ofte på rett jorde :sjef:
RasmusTerne

Kan dette være en variant? Eller noe helt annet?
Takknemmelig for synspunkter.
Sigfred R.
Attachments
Deksel 1.jpg
Deksel 1.jpg (266.38 KiB) Viewed 1765 times
Deksel 2.jpg
Deksel 2.jpg (271.38 KiB) Viewed 1765 times
Vevang

Mulig et slikt :rodme:
Attachments
ww1.jpg
ww1.jpg (127.85 KiB) Viewed 1758 times
Sindre

Den har blitt beskutt, i alle fall, hehe.
Sindre
andreas.L

Tenker du på og selge Infantrrieschildet ?
For det hadde blitt pent med litt stell og ny (fargekodet) maling : )
Hand

Er det mitt "Infanterieshild" du tenker på, øverst i tråden, så blir det nok liggende i kjelleren. Har noe lokalt funnet "skrammel" samlet sammen. Har kommet til at jordfunn og slikt ikke representerer så store verdier i forhold til den historiske.
Samler du andreas.L, og hva går det i?
Alltid hyggelig med bilder av saker og ting. Selv er jeg ikke veldig flinkt til å bidra, godt mange andre på forumet er det!

Hand
andreas.L

Hallo : ) ja jeg samler div. uniformer, merker ww2 røde kors materiell , plomberte våpen ect ,også jordfunn (som granater og personelige effekter , men mest av alt tysk feltutstyr. har også komplett telfonsett (og ekstradeler )og øreklokker . Har satt sammen 3 forskjellige komplette uniformer på utstillingsdukker med alt av utstyr på . Har vell brukt de siste 10 årene på det : ) og blir nok alldrig ferdig heller : )
Men har ei god kone som syntes det er interesangt (og tolmodig med meg haha :), så er heldig der : )
Du får si i fra om du en gang vill selge ditt Infanterieschild , for da er jeg kjempe iteresert (hadde blitt pent i kroken med MG,n plassert i den )
Kan legge ut noen bilder , Men har litt dårlig kamera (skal kjøpe noe nytt )
Mvh Andreas :m16:
andreas.L

Og alt har jo sin pris haha PDT_Armataz_01_14
Post Reply

Return to “Mindre våpen og utstyr”