KOS wrote:Ja, skiltene er jo slitsomt pågående allerede ved hovedveien

- men på nedsiden var det tomt for soldater...
Som sagt tror jeg ikke helt de vet selv hva de mener. Første gangen ble jeg møtt av en hyggelig kar som beklaget at han måtte sende meg vekk, men jeg kunne komme igjen en annen dag (underforstått var det på grunn av pågående aktivitet på flystripen hvor det var en del lastebiler og en haug med soldater, uten at jeg kunne se hva de drev med).
Da jeg kom tilbake neste gang var det mer "alvor" og to mann passet på meg mens de diskuterte heftig med vaktkommandøren på oversiden av veien (var faktisk litt redd for at de skulle kreve å se kameratet mitt med alle bildene fra turen så langt...). Da jeg fikk forklart at jeg var militær selv ble de litt mindre stramme i masken, og tonen mer gemyttelig. Etter hvert ble de enige om at jeg kunne få ta noen bilder vestover (skjønner ikke logikken da det er der skytebanene ligger med mye pågående aktivitet akkurat da, mens "forbudssonen" østover var øde og tom så vidt jeg kunne se...
KOS wrote:Bare en halvfull cola-flaske i vaktbua, sikkert lunch for vakten... så ... Men fotografering i høyden, østover, hehe...

Den vaktbua så en jo heller ikke så godt når en kjørte ned og parkerte ved den forlatte bygningen - skal innrømme at jeg skvatt litt da gutta med M16 plutselig dukket frem der

Hadde med min 9-årige nevø første gang (prøver å gi mitt bidrag til oppdragelsen når jeg kan...

), og han var ikke så happy der og da (skjønt det ble jo en skikkelig skrytehistorie til storebroren senere på kvelden

).