Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Denne er ikke avbildet på forumet (er nok noen som har en kopi, men de kan jo avvente litt med å svare).
Hva er vel ganske åpenbart, men hvor?
PS: Tok dessverre ingen egne bilder her da jeg hadde muligheten, så jeg har "tyvlånt" dette (skal angi kilde når svaret er klart, men jeg tror det tilhører OFM og er tatt av JEF).
Hva er vel ganske åpenbart, men hvor?
PS: Tok dessverre ingen egne bilder her da jeg hadde muligheten, så jeg har "tyvlånt" dette (skal angi kilde når svaret er klart, men jeg tror det tilhører OFM og er tatt av JEF).
- Attachments
-
- IMG_0013.jpg (562.35 KiB) Viewed 2841 times
Informasjon som ikke deles, går tapt!
Helgardering?Vevang wrote:MKB 6-516 Korshamn (Porsøy)

Ikke korshamn, men Porsøy (var du innom der før alt ble revet i 2008?).
Bildet er hentet fra Bjørn Myrlunds historikk over Korshamn og Porsøy torpedobatterier, hvor det ikke er angitt kreditering for bildene (antar at de er tatt av Myrlund, evt ved inspeksjon ifbm avhending av anleggene/OFM).
Legger ved et utsnitt av et større luftfoto fra samme kilde som viser batteriet med leitstand til høyre. Det andre bildet er mitt eget og viser tysk leistand på Korshamn (batteriene var like, med noe forskjellig utforming av leitstand. På Korshamn ble for øvrig både batteri og leitstand ombygget en del etter krigen).
- Attachments
-
- Porsøy.jpg (440.07 KiB) Viewed 2809 times
-
- Korshamn.JPG (571.37 KiB) Viewed 2809 times
En stor konstruksjon som ble designet på 20-tallet, og sto ferdig ca 1936.Natter wrote:Beklager sen respons, da jeg har vært på tur noen dager - bla til dette stedet som noen kanskje kjenner igjen?
Et siste tips før fasit: Vi befinner oss i Tyskland.Natter wrote:En stor konstruksjon som ble designet på 20-tallet, og sto ferdig ca 1936.Natter wrote:Beklager sen respons, da jeg har vært på tur noen dager - bla til dette stedet som noen kanskje kjenner igjen?