Nøtterøy, Vardås, tidlig vår?

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
superfuzz
Posts: 261
Joined: 15 Jan 2008 10:50
Location: Nøtterøy

Hei alle sammen. Ny på forumet, men har hatt en dragning mot mørke og fuktige plasser de siste 30 år. Bor på Nøtterøy og har en rekke spennende steder å legge søndagsturen til og kunne tenke meg å dele dette med flere. Det er en del fine bunkere og fjellanlegg utenom Vardås spredd rundt på øya og det hadde vært morsomt å samle en gjeng en tidlig vårdag før vegetasjonen blir altfor plagsom.

Jeg har et halvt mellomfag i lokalhistorie og brukte (altfor) mye tid på å lokalisere tyske installasjoner på Nøtterøy. Jeg har også en kontakt, min gamle lærer Tore Dyrhaug, som er en autoritet på Vardås-anlegget. Sikkert ikke umulig å få til et foredrag i ett eller annet format om vi blir en gjeng.

Nøtterøy byr jo dessuten på en rekke fine grillsteder ;-)
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei

Høres spennende ut har vært på vardåsen noen ganger nå men det er forsatt et spennende sted, ser frem til å ta en tur til dit tidlig på våren.

Werner
Even H
Posts: 433
Joined: 27 Feb 2006 21:31

.
Last edited by Even H on 14 Jan 2019 19:21, edited 1 time in total.
superfuzz
Posts: 261
Joined: 15 Jan 2008 10:50
Location: Nøtterøy

Var en liten tur inni fjellanlegget ved den søndre stillingen i dag (Tunnel merket "6"). Utrolige dimensjoner på gangene der. 3 - 4 meter under taket og fast og fint fjell. Snublet også over en stilling jeg ikke har sett før rett sør for flak-stillingen. Kamera lå selvsagt hjemme PDT_Armataz_01_10
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”