Langs norske landeveier...
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Kjører du E16 fra Bergen finner du disse to rett inntil veien ved Trengereid. Dette er vistnok et støttepunkt, og iflg etteretningsrapporter er det mer og finne her, hvis ikke alt forsvant ved byggingen av ny tunnell. Får skrive det opp på listen.
- Attachments
-
- MG-bunker 1
- mini-DSC_0190.JPG (249.63 KiB) Viewed 2595 times
-
- MG-bunker 2
- mini-DSC_0188.JPG (231.91 KiB) Viewed 2595 times
He he, det var ikke en bunkertur. Har kjørt forbi disse ved flere anledninger, men da vi måtte stoppe her allikevel (ligger en rasteplass like ved), og jeg hadde kamera med meg, nyttet jeg sjansen til å ta et bilde...
Mens vi allikevel befinner oss på E16; rett før du kjører inn i Arnanipatunnellen ligger det en bunker på haugen rett over tunnellmunningen. Du ser den fra veien. Dersom det er noen Arnaboere her kan de jo ta seg en tur og sjekke. Vanskelig å få tatt bilde fra veien når man kjører i 80...
Mens vi allikevel befinner oss på E16; rett før du kjører inn i Arnanipatunnellen ligger det en bunker på haugen rett over tunnellmunningen. Du ser den fra veien. Dersom det er noen Arnaboere her kan de jo ta seg en tur og sjekke. Vanskelig å få tatt bilde fra veien når man kjører i 80...
Hei alle "betong og stål" brødre. Prøver meg på mitt første innlegg.
Disse stillingene ved trengereid har også jeg pasert mange ganger. Mener bestemt at det er en del flere i traktene. prøver å laste opp et kart der jeg plaserer sånn ca. stillingene som det er bilde av tidligere i tråden. Samt litt fritt etter fantasien hvor jeg har sett flere. Stamveien fra Voss til Bergen er merket med blått og Bergen er i retning venstre. Rødt ned mot høyre er begynnelsen på oppstigningen til Gullbotn mot kvamskogen.
De to sorte prikkene er de to stillingene som det er bilde av og de svarte rammene ute på høyre side er der jeg har sett bunker eller MG stillinger på vei forbi. Har i lang tid hatt en plan å reise ut å se men har desverre ikke hatt tid.
MVH T.E.E

Disse stillingene ved trengereid har også jeg pasert mange ganger. Mener bestemt at det er en del flere i traktene. prøver å laste opp et kart der jeg plaserer sånn ca. stillingene som det er bilde av tidligere i tråden. Samt litt fritt etter fantasien hvor jeg har sett flere. Stamveien fra Voss til Bergen er merket med blått og Bergen er i retning venstre. Rødt ned mot høyre er begynnelsen på oppstigningen til Gullbotn mot kvamskogen.
De to sorte prikkene er de to stillingene som det er bilde av og de svarte rammene ute på høyre side er der jeg har sett bunker eller MG stillinger på vei forbi. Har i lang tid hatt en plan å reise ut å se men har desverre ikke hatt tid.
MVH T.E.E

TEE
Prøvde å finne noen bilder fra Tellevik, uten hell. Er det noen andre her som sitter på bilder av MG-bunkerne derfra? Vet at det finnes lignende bunkere, som garantert er norskbygde, på Rundemanen, noen som har bilder derfra?
Noen fra andre kanter av landet som har sett MG-bunkere av denne typen?
Noen fra andre kanter av landet som har sett MG-bunkere av denne typen?
Her er et bilde fra Tellevik.
Denne er nok relativt ny da den er støpt med kassettforskaling.....
Tilsvarende bunkere vet jeg det er en hel del av langs Oslofjorden, i Troms og Finnmark... Sikkert andre steder og?
Norsk Regelbau?
Erik
Denne er nok relativt ny da den er støpt med kassettforskaling.....
Tilsvarende bunkere vet jeg det er en hel del av langs Oslofjorden, i Troms og Finnmark... Sikkert andre steder og?
Norsk Regelbau?

Erik
- Attachments
-
- Tellevik.JPG (78.95 KiB) Viewed 2380 times

Lykke til!
Erling